دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: الگوگیری از درس ادب فاطمی امروز یکی از مهم ترین ضرورت های جامعه ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ، امشب طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت ثارالله قم که به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی (ره) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) اظهار داشت: یکی از درس های مهمی که ما باید از سبک زندگی فاطمی بگیریم ، بحث ادب فاطمی است که در عرصه های مختلف بهترین الگو برای زندگی فردی و اجتماعی ماست.

وی همچنین افزود: به لطف الهی در سال های اخیر آثار خوبی درباره سیره و سبک زندگی فاطمه زهرا(س) در جامعه ارایه شده اما ما همچنان نیازمند بهره گیری از این اقیانوس بی انتهای معرفت هستیم.

این استاددانشگاه با اشاره به اهمیت مقوله ادب و تربیت در آموزه های دینی گفت: ادب آن قدر مهم است که حتی عقل به آن محتاج و نیازمند است.

وی افزود: توصیه جدی من به همه مردم به خصوص نسل جوان این است که حتماً نامه 31 نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) را که دارای بیش از 100 موعظه اخلاقی به ویژه درباره ادب داشتن است را حتماً مطالعه کرده و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ادامه داد: ما حدود 12 نوع ادب داریم و جای تاسف است که در این بخش تا حدی در جامعه خودمان دچار ضعف ها و نقصان هایی هستیم که با تاسی به سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) می توانیم آن را برطرف کنیم.

وی گفت: ما باید ادب فکری، گفتاری و رفتاری را از نوع زندگانی حضرات معصومین(ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) فرا بگیریم و در لحظه لحظه زندگی خود آن را عینیت ببخشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha