سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: حوزه های علمیه می بایست اصالت انقلاب خود را حفظ کنند چرا که اسلامی بودن نظام در گرو این امر مهم است.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره  بر منویات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم،اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری، استراتژِی حوزه های علمیه را تبیین و توضیح می دهد؛ طلاب حوزه علمیه باید فعالیتی  فراتر از دروس حوزی داشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: این انقلاب از حوزه شکل گرفت و اولین جایی که  بحث انقلاب شروع شد با سخنان امام خمینی (ره) در حوزه ها بود.

وی اذعان داشت: حوزه باید همان اصالت انقلابی را داشته باشد و هوشیاری، جهان شناسی و سیاست شناسی جریان های نفوذ را بشناسند ؛  طلاب باید پا جای پای امام(ره) و رهبری بگذارند و از ایشان الگو بگیرند و نگذارند عده ای بگویند دین کجا و سیاست کجا، دین ما و سیاست ما به هم پیوند خورده است.

حجت الاسلام رهبر اظهار داشت: وسوسه گران اولین جایی که می خواهند نفوذ کنند و افکار را خراب کنند حوزه های علمیه است. همانطور که طلاب به درس می پردازند، باید در جریان وقایع ایران وجهان باشند و رسالت انقلابی خود را حفظ کنند تا این انقلاب مصون بماند.

وی با بیان اینکه حفظ ارزش های نظام در گرو خط اصیل انقلاب است، گفت: نامه هایی که امام(ره) در صحیفه نور برای طلاب و یا برای مدیریت حوزه و مدرسین فرستادند خط سیر حوزه ها را به خوبی تبیین کرده و مقام معظم رهبری نیز امروز بر آن تاکید دارند.

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha