جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حادثه بروکسل

حوزه/ یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با سوء استفاده از انفجارهای تروریستی در پایتخت بلژیک، سعی کرد بار دیگر محدودیت هایی را برای مسلمانان ایجاد کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به دنبال انفجارهای مرگبار در بروکسلِ بلژیک که دست کم 34 کشته به جا گذاشت، تد کروز، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر فرصتی برای ادامه لفاظی‌‌های خود علیه اسلام و مسلمانان پیدا کرده است.

کروز با پیشنهاد اجرای طرح‌هایی در مناطق مسلمان‌نشینِ امریکا، اعلام کرده است باید جلوی مسلمانان را پیش از آنکه به سوی افراط‌گرایی بروند گرفت.

گروه تبلیغاتی کروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای به نقل از او اعلام کرد: ما باید پیش از تندرو شدنِ مسلمانان اجرای قانون را تقویت کنیم؛ هم‌پیمانان اروپایی ما اکنون شاهد ورود مهاجرانی هستند که تروریست‌ها و مسلمانان تندرو در بین آن ها هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر می‌خواهیم آنچه در مناطق مسلمان‌نشین در کشورهای اروپایی اتفاق می افتد اینجا رخ ندهد، باید با اجرای قدرتمند قانون، مناطقی را که ممکن است ایجاد مشکل کند، شناسایی و از امریکایی‌های غیرتندرویی که می‌خواهند از وطن‌شان دفاع کنند کمک بگیریم.

موضع و سخنان کروز خشم بسیاری را در امریکا برانگیخته است و برخی تحلیلگران بر این باورند که او به نوعی برای اشاعه بیگانه‌هراسی با دونالد ترامپ، دیگر نامزد ضد اسلامی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا رقابت دارد.

این نخستین بار نیست که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا چنین سخنانی به زبان می‌آورند. ترامپ پیش از این خواستار ایجاد یک بانک اطلاعاتی از مسلمانان امریکا برای نظارت بیشتر بر آنها شده بود.

گفتنی است وقوع سه انفجار انتحاری در فرودگاه و متروی شهر بروکسل، پایتخت بلژیک در روز گذشته افزون بر 30 کشته و حدود 200 مجروح به جا گذاشت.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفته و دیگر کشورهای اروپایی را نیز به حملات مشابه تهدید کرده است.

انتهای پیام/

20/313

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha