سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ولادت حضرت زهرا(س)

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما بر لزوم ترویج و تبیین شاخصه های سبک زندگی فاطمی(س) از طریق ابزارهای رسانه ای تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله متقی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته نباید صرفاً انتظار داشته باشیم که رسانه به ترویج فرهنگ فاطمی(س) بپردازد چه آن که گاهی رسانه با وجود همه کارکردهای ارزشمندی که دارد در انجام این رسالت تا حدی ناتوان است.

وی افزود: با این حال بهره گیری درست و هوشمندانه از ظرفیت های رسانه ای و هنری برای تبیین پیام های عمیق دینی و الهی و به خصوص ترویج سبک زندگی اهل بیت(ع) یک ضرورت انکارناپذیر است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که تاکید بر خداباوری ، قناعت، ساده زیستی، همسرداری و تربیت فرزند و اخلاق نیکو از جمله مولفه های مهم سبک زندگی فاطمی(س) است، گفت: رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما باید بتوانند این شاخصه ها و مولفه ها را به خوبی برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان نشان دهند و از این حیث به تقویت ایمان و باورها و اعتقادات دینی کمک کنند.

وی بیان داشت: متاسفانه در دوران کنونی تا حدود زیادی زندگی مادی بر نگاه معنوی غلبه یافته و حال آن که برعکس باید باشد و تعمیق معنویت برگرفته از آموزه های اهل بیت(ع) یکی از لوازم مهم سعادت در دنیای امروز است.

حجت الاسلام و المسلمین متقی زاده گفت: به خصوص سریال ها و برنامه های نمایشی تلویزیون با توجه به جذابیت هایی که دارد، باید بتواند در ترویج سبک زندگی دینی موفق باشد که البته این امر نیازمند تلاش و مجاهدت چندین ساله است.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha