جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام سمیعیان

حوزه/ حوزه علمیه باید در موضوع شبکه‌های اجتماعی به ویژه برای تبلیغ دین، مذهب و ارزش‌های دینی ورود پیدا کند و باید افرادی که عضو این شبکه‌ها هستند را از نظر فکری به خوبی تغذیه کند.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جامعه، گفت: امروز شبکه‌های اجتماعی در دست همه افراد جامعه علی‌الخصوص جوانان و نوجوانان که درصدد آسیب‌های جدی‌ای هستند قرار دارد و همه با این موضوع درگیر هستند.

وی بیان کرد: حوزه علمیه باید در موضوع شبکه‌های اجتماعی به ویژه برای تبلیغ دین، مذهب و ارزش‌های دینی ورود پیدا کند و باید افرادی که عضو این شبکه‌ها هستند را از نظر فکری به خوبی تغذیه کند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) ابراز داشت: یکی از مشکلات اساسی در شبکه‌های اجتماعی ضعف علمی و فکری کسانی است که می‌خواهند در این شبکه‌ها کار دینی و ارزشی انجام دهند و حوزه وظیفه دارد که از نظر فکری و علمی به این افراد کمک کند.

وی با بیان اینکه دشمنان روی این شبکه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند و از طریق این شبکه‌ها بر جوانان و نوجوانان تأثیر می‌گذارند، گفت: باید گروه‌های تخصصی برای تأثیرگذاری بر روی شبکه‌های اجتماعی در حوزه تشکیل شود و افرادی برای کار بر روی این شبکه‌ها تعلیم ببینند و در موضوعات تخصصی طبقه‌بندی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان ادامه داد: اولین کار در فرهنگ سازی استفاده از شبکه‌های اجتماعی این است که آسیب‌های احتمالی استفاده از این شبکه‌ها را به آحاد جامعه آموزش دهیم و اطلاع‌رسانی به طور کامل باشد و راه‌های استفاده از آن را به حوزویان آموزش دهیم.

وی بیان کرد: عده‌ای از طلاب و روحانیون بدون اینکه از عواقب استفاده از شبکه‌های اجتماعی آگاهی داشته باشند از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند و علاوه بر عواقب آن، وقت آنها را نیز می‌گیرد و آنها نمی‌توانند به کار علمی خود بپردازند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) گفت: حوزه باید از کارشناسان شبکه‌های اجتماعی دعوت کند تا با برگزاری دوره‌هایی نحوه ورود و استفاده تأثیرگذار از این شبکه‌ها را آموزش دهند و همچنین باید امکانات لازم در اختیار طلاب قرار داده شود تا بتوانند به‌خوبی و مقتدرانه در این شبکه‌ها ورود کنند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha