شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 375554
۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
آینه پژوهش

حوزه/ شماره ۱۵۶ دوماهنامه آینه پژوهش ، که مجله ای درخصوص نقد کتاب، کتاب شناسی و اطلاع رسانی در حوزه فرهنگ اسلامی می باشد، منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی  فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، شماره مذکور شامل مقالات و آثاری است که  " پیشنهادی در خوانش بیتی از ابوالطیب مصعبی"، نوشته جویا جهانبخش؛ "مطالعات قرآنی پژوهشگران هندو مذهب"، نوشته فیضان جعفر علی و ترجمه محمد رضی معروفی؛ " بررسی و معرفی ادبیات فارسی زرتشتی"، نوشته سید سعید رضا منتظری؛ " ازجمله این مطالب است .

شناخت مصطفی زمانی از خلال نوشته هایش"، نوشته رسول جعفریان؛ " درنگی در کتاب جواهر البلاغه"، نوشته ابراهیم عزیزی و محمد نادری؛ " خوانش کتاب نوشت های حبیب یغمایی"، اسماعیل مهدوی راد؛ همچنین " کتاب شناسی عین القضات همدانی در ایران"، نوشته محسن محمدی فشارکی و سعاد سادات موسوی و البته مطالب متنوع دیگری که در این دوماهنامه نشر یافته است ازدیگر مطالب این شماره از فصلنامه می باشد.

مهدوی راد در " خوانش کتاب نوشت های حبیب یغمایی" می نویسد: کتاب شناسی و قلم زدن در حوزه کتاب از دغدغه های همیشگی علاقه مندان و پژوهشگران این حوزه بوده است، نقد و بررسی کتاب های منتشر شده، اطلاع رسانی درباره آنها و معرفی آنها به جامعه کتاب خوان و کتاب دوست در زمان های گوناگون، منجر به انتشار مجلاتی در حوزه نقد کتاب شده است. نشریه یغما از جمله نشریاتی بود که به حوزه کتاب به صورت جدی می پرداخت و بعد از سی و یک سال انتشار، دایره المعارفی سترگ در موضوعات ادبی و تاریخی را رقم زد. لذا نوشتار مذکور در بردارنده معرفی کتابی است با نام " کتاب شناسی در نوشته های حبیب یغمایی".

علاقه مندان برای تهیه این دوماهنامه می توانند با آدرس قم خیابان شهداء، کوچه امار، پلاک 42 مکاتبه نموده، یا با شماره تلفن  02537116666 تماس حاصل نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha