سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کتاب " چکیده تعالیم اسلام" اثر علامه طباطبائی

حوزه/ بخش اول کتاب چکیده تعالیم اسلام اثر علامه طباطبائی به زبان سوئدی منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به همت گروه ترجمه مركز اسلامى امام على(ع) استکهلم، كتاب "چكيده تعاليم اسلام" اثر علامه سيد محمد حسين طباطبائی به زبان سوئدى منتشر مى‌گردد.

ترجمه این اثر به صورت مقاله بوده و در سايت مركز اسلامی امام على(ع) استکهلم منتشر خواهد شد.

تاکنون بخش اول كتاب تحت عنوان "دين و جامعه انسانى" به زبان سوئدی ترجمه شده است و هم اكنون از طريق لينك زير قابل دسترسى مى باشد:

http://imamalicenter.se/sv/essensen/i/islams/lara/artikel_1

 

** معرفی کتاب چکیده تعالیم اسلام

کتاب خلاصه تعالیم اسلام (چکیده تعالیم اسلام) یکی از آثار مرحوم علامه سید محمدحسین طباطبایی است. مطالب این کتاب اجمالی از مشخصات و اختیارات ویژه دین اسلام است و برای شناساندن اسلام به کسانیکه از تعالیم اسلام اطلاعی ندارند، بسیار مؤثر خواهد بود و ارزش آن را کسانی می دانند که چند سالی را در کشورهای اروپایی و آمریکایی گذرانده باشند.

مطالب این کتاب قبلا به صورت جزوه از طرف دارالتبلیغ اسلامی منتشر گردیده است. در ابتدا سخن از دین و تعریفی از اعتقادات و اخلاق و عمل به میان آمده است و سپس فوائد دین و نیازمندی اجتماع به مقررات و قانون و اجمالی از تاریخ ادیان و سپس دین اسلام و مقایسه اسلام با دیگر ادیان بیان شده است. سپس به طور مفصل و کامل سه بخش اصلی کتاب  شامل: 1- بخش اعتقادات 2- بخش اخلاق 3- بخش احکام، تشریح شده است. مباحث تشریح شده در هر بخش به شرح زیر می باشد:

بخش اعتقادات: خداشناسی و ملل - قرآن و توحید - قدرت و علم خدا - عدل - رحمت - نبوت- صفات نبی- پیامبران در میان بشر - هجرت و سیرت و وصیت پیامبر - امامت و علم امام و چهارده امام معصوم - معاد و مرگ و عالم برزخ و....

بخش اخلاق: خداپرستی - وظیفه شناسی - بهداشت جسمی و روحی - تحصیل علم - وظیفه معلم - اجتهاد - احترام بزرگان - عدالت - حسن معاشرت - جهاد - تعاون و احسان و...

بخش احکام: نماز- روزه، غسل، وضو، تیمم، اقرار، غصب، احیاء موات، نمازهای مستحبی و...

انتهای پیام

313/20

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha