شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرکز فرهنگی گل نرگس جمکران

حوزه/ در ایام نوروز بیش از ۶ هزار کودک به مرکز فرهنگی گل نرگس مسجد مقدس جمکران مراجعه کردند.

مدیرآموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهارداشت: در ایام نوروز فعالیت‌های فرهنگی اجرا شده در مرکز فرهنگی گل نرگس، 948 بار برای کودکانی که به این مرکز مراجعه کردند، ارائه شد.

حجت الاسلام سجاد نیکخو، با اشاره به فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز سال جاری، عنوان کرد: مرکز گل نرگس در ایام نوروز ویژه برنامه‌های متنوعی برای کودکان زائر برگزار کرده است، از جمله این مجموعه در ایام نوروز، هر روز از ساعت10 صبح لغایت 23 پذیرای کودکان 5 تا 8 سال بود.

 مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: مرکز گل نرگس با توجه به فراز «السلام علی ربیع‌الانام؛ سلام بر بهار انسان‌ها» و به منظور توجه دادن کودکان از بهار طبیعت به بهار انسان‌ها، به صورت باغی پر شکوفه فضاسازی شد، همچنین برای فضاسازی مرکز، درخت شکوفه طراحی و بیش از صدها عدد شکوفه به صورت دست‌ساز آماده و نصب شد.

 حجت الاسلام نیکخو با بیان این که کارگاه‌های مختلف رنگ‌آمیزی ، نقاشی، سفال، نقاشی روی بوم، قصه‌گویی، بازی، شعرخوانی و ... به صورت ویژه در این ایام  فعال بود، گفت: در ایام نوروز هزار بسته فرهنگی شامل کتاب، سی‌دی، چفیه، بادکنک، تسبیح و شکلات در مرکز آماده، بسته‌بندی و بین کودکان توزیع شد.

 وی افزود: در ایام نوروز، 10 هزار بسته شکلات‌های تبرکی که به کمک خادمان کودک بسته‌بندی شده بود، به همراه بادکنک‌هایی در رنگ‌های شاد و جذاب و کارت شعر بادکنک ویژه ایام نوروز و ولادت حضرت زهرا (علیهاالسلام) به کودکان مراجعه کننده به مرکز فرهنگی گل نرگس اهداء شد.

 مدیر آموزش و تربیت مرکز فرهنگی گل نرگس ادامه داد: تهیه 2 هزار نرم‌افزار رنگ‌آمیزی، تهیه 500 سی‌دی قصه‌گویی، تهیه 500 کتاب کودک، تهیه هفت‌سین مهدوی و تهیه هزار چفیه کودک از جمله فعالیت‌های مرکز گل نرگس در ایام نوروز است.

 حجت الاسلام نیکخو اضافه کرد: در ایام نوروز جهت آشنایی کودکان با موضوع مهدویت، مجموعه احادیث چشم‌انداز ظهور به صورت کارت‌های جذاب تهیه و به تعداد 5 هزار بسته بین کودکان توزیع شد.

 وی، طراحی و چاپ 3 هزار و 300 برگه رنگ آمیزی ویژه کودکان را از دیگر فعالیت‌های مرکز گل نرگس عنوان کرد و اظهار داشت: در غرفه کاردستی با توجه به فراز «السلام علی ربیع الانام» کودکان به ساخت شکوفه و نمادهای بهاری و مهدوی با هدایت مربی می‌پرداختند.

 مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: یکی از ویژه برنامه‌های مرکز گل نرگس در ایام نوروز، در قالب بازی دید و بازدید از مادربزرگ بود که کودکان پای قصه نوروزی مادربزرگ می‌نشستند، همچنین اجرای نمایش خلاق با تأکید بر احترام به بزرگترها و به منظور ترویج صله رحم از دیگر برنامه‌های مرکز در ایام نوروز بود.

 حجت الاسلام نیکخو یادآور شد: نمایش‌های خلاق و زنده به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) در مرکز گل نرگس اجرا شد، از جمله نمایش خلاق پیرامون زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها)، نمایش زنده میلاد حضرت فاطمه (علیها السلام) با محوریت سوره کوثر، برنامه «روز مادر» در قالب نمایش طنز و همچنین اجرای نمایشی سوره کوثر توسط فرشته‌ها همراه با ترجمه به صورت کودکانه و شاد در این ایام برگزار شد.

 وی با بیان این که مربیان و کارشناسان مرکز گل نرگس فعالیت‌های گسترده و طراحی‌های ویژه‌ای جهت ارتباط و انس کودکان با موضوعات قرآنی و دینی انجام دادند، گفت: مرکز گل نرگس به منظور ترویج فرهنگ حجاب و در همکاری با بخش تهیه عکس قاب فیروزه‌ای، لباس خادمان کودک و چادرهای نماز مرکز را در اختیار کودکان متقاضی قرار داد.

 مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: در ایام نوروز، هر روز نماز جماعت کودکانه در دو نوبت ظهر و مغرب در فضایی شاد همراه با بازی و شعرخوانی برگزار می‌شد.

 حجت الاسلام نیکخو با بیان این که بیش از 6 هزار کودک در ایام نوروز به مرکز گل نرگس مراجعه کردند، عنوان کرد: در ایام نوروز فعالیت‌های فرهنگی اجرا شده در مرکز فرهنگی گل نرگس، 948 بار برای کودکانی که به این مرکز مراجعه کردند، ارائه شد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha