جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام رفیعی

حوزه/ همایش «صدف کوثر» در جهت تبیین شخصیت حضرت خدیجه(س) به همت جامعه المصطفی و با همکاری نهادهایی همچون جامعه الزهرا(س) درمهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش حبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در نشست خبری، با تشریح برنامه های همایش ملی «صدف کوثر» اظهار داشت: این همایش در جهت تبیین شخصیت حضرت خدیجه(س) برگزار می شود که در این همایش از شخصیت های حوزوی و غیر حوزوی دعوت به عمل می آید.

وی با بیان این که  پیش نشست این همایش دربهمن سال گذشته برگزار شد افزود: همایش «صدف کوثر»به همت جامعه المصطفی و با همکاری نهادهایی همچون جامعه الزهرا(س) درمهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: از اقدامات همایش، فراخوان مقاله بوده  که تا15 تیر مهلت آثار به این همایش می باشد.

وی محورهای این همایش را در 14 محور برشمرد و بیان داشت: زیست نامه حضرت خدیجه(س)، منزلت حضرت خدیجه(س) نزد پیامبر(ص)، جایگاه حضرت خدیجه(س) نزد اهل بیت(ع)، حضرت خدیجه(س) در آثار خاورشناسان، حضرت خدیجه(س) و همسران پیامبر(ص)، حضرت خدیجه(س) و فرزندان، بررسی توراث علمی و روایی حضرت خدیجه(س)، نقش حضرت خدیجه(س) در گسترش اسلام، حضرت خدیجه(س) در روایات و زیارات، خدیجه کبری(س) و ایثار و اموال، الگوهای رفتاری  حضرت خدیجه(س)، حضرت خدیجه(س) در ادبیات فارسی، کتاب شناسی حضرت خدیجه(س)، حضرت خدیجه(س) در منابع اهل سنت از جمله این محور ها است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان داشت: از مقالات برگزیده در قالب یک مجموعه چاپ خواهد شد و از 5 مقاله برگزیده تقدیر به عمل می آید.

وی افزود: در جهت غنای این همایش دیدار هایی را با مراجع و مقام معظم رهبری صورت گرفته است که قرار است اعضای برگزاری این همایش با مقام معظم رهبری دیدار کنند و همچنین پیامی از آیت الله العظمی صافی در این همایش به نمایش درآید. این همایش با سخنرانی آیت الله العظمی  جوادی آملی همراه است.

وی ادامه داد: این همایش در دو مرحله زمانی برگزار خواهد شد که قسمت اول آن در سالن همایش مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) و قسمت بعدی در سالن همایش جامعه الزهرا برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 10000 IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    چقدر دیر اطلاع رسانی شده؟؟؟؟ حاج اقا رفیعی که زیاد تو صداو سیما هستن کاش زودتر این خبرو پخش میکردن.. تا ماهم میتونستیم با برنامه ریزی در این زمینه قلم فرسایی داشته باشیم. حالا با این زمان اندک و مشکلات جانبی نمیشه کاری انجام داد..