یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: اهمیتی که اسلام به کرامت و جایگاه زن داده، در هیچ یک از ادیان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، عصر امروز در مراسم تجلیل از مقام بانوی فاضله و شاعره بانو زینت السادات علویه همایونی، در اصفهان گفت: در اصفهان، همیشه بانوان معتقد داشته و داریم و این مسئله قبل ازانقلاب نیز وجود داشته است، به طوری که وزیر آموزش و پرورش قبل از انقلاب می گفت "اصفهان تنها شهری است که هنوز با وجود کشف حجاب، دختران آن با چادر به مدرسه می روند".

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره جایگاه بانوان بزرگی مانند "سیده نصرت‌بیگم امین" معروف به بانوی ایرانی، گفت: به برکت معنویت بانوان بزرگ جهان اسلام، روح و معنویت در جامعه اسلامی جریان دارد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: اهمیتی که اسلام به کرامت و جایگاه زن داده در هیچ یک از ادیان وجود ندارد. در هنگام نزول قرآن در سرزمین عربستان، نه تنها برای زن اهمیت قائل نبودند، بلکه داشتن دختر را ننگ دانستند. قرآن کریم در این مورد بیان می دارد" هنگامی که به مردی خبر داده می شد که دختر دار شد، چهره اش سیاه می گشت ...و"

عضو خبرگان رهبری افزود: پیامبر(ص) برای از بین بردن جاهلیت بشر آمده بود و حضرت با زبان، عمل و با قرآن به این کار پرداختند تا جایگاه زن رفیع تر گردد. در این زمان بود که پیامبر اسلام فرمودند" بهشت زیر پای مادران است".

در این مراسم، لوح تقدیر مزین به توصیفات مقام معظم رهبری در خصوص بانو علویه همایونی در سال 90 ، به این بانوی فاضله اهدا شد در این لوح آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

سركار حاجيه خانم همايوني جزو مفاخر جامعه زنان ايران اسلامي است. حضور تحصيل كردگان معارف ديني و قرآني در حد ايشان نشان دهنده آمادگي و استعداد زن ايراني براي پيمودن مدارج عاليه علم و معرفت ديني است.

بانوي بزرگوار استاد ايشان مرحومه سركار حاجيه خانم امين در عصر خود آيتي از استعداد و استقامت و ظرفيت هاي بالاي ذهني زنان تحصيل كرده ديني ما بوده است. رحمت خداوند بر ايشان باد. اكنون نيز ادامه كار آن بانوي بزرگوار به وسيله سركار حاجيه خانم همايوني مايه خرسندي است و اميد است با حضور ايشان به نحو شايسته و كامل در گسترش معارف اسلامي ميان بانوان استفاده شود. سلامتي و طول عمر ايشان را از خداوند متعال مسئلت مي نمايم. سيدعلي خامنه اي

گفتنی است، بانو علویه همایونی متولد 1296ه.ش اولین شاگرد مجتهده عالی قدر بانو امین می باشد که سال ها در زمینه مختلف آموزش دینی و عرصه های سیاسی مشغول به فعالیت بوده است. این استاد اخلاق حوزه علمیه امروز در خانه و در بستر بیماری به سر می برد و نماینده وی در جلسه از جانب او لوح تقدیر را دریافت کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha