شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در جمع ائمه جمعه استان اصفهان

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد، عدم پذیرش سلطه کفار را از دست آوردهای انقلاب خواند و گفت: سیاست خارجی که رهبر معظم انقلاب پیگیری کرده و می کند، منطبق بر آیات قرآن است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در جمع ائمه جمعه استان اصفهان ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب، از روشنگری ها و رهنمود های ائمه جمعه در جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات تقدیر کرد و گفت: ائمه جمعه علاوه بر راهنمایی مردم در امور دینی، باید راهنما و هدایتگر آن ها در زمینه های سیاسی و اجتماعی نیز باشند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران امانت گرانبهایی است که به دست ما سپرده شده و همه مردم و در رأس آن ها ائمه جمعه باید همواره در راستای حفظ و حراست از آن کوشا باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ائمه جمعه باید از بصیرت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند در مواقعی که تشخیص صراط مستقیم برای عوام مشکل است، بتوانند راهگشا باشند و علاوه بر این که خودشان در راه خدا حرکت می نمایند، دیگران را نیز در این مسیر هدایت کنند.

وی به دست آوردهای انقلاب اشاره کرد و گفت: آنچه پیامبران، ائمه(ع) و به پیروی از آن ها امام خمینی (ره) برای آن قیام کرد، سه  چیز است که قبل از انقلاب نداشتیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان پس از اشاره به مفاسد آشکار دوران رژیم پهلوی، اولین دستاورد انقلاب را تدوین قانون اساسی مطابق دستورات اسلام بر شمرد و افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در زمان تدوین مورد تأیید مراجع و امام (ره) قرار گرفت و براساس همین قانون اگر هر حکم و دستوری در کشور تصویب شود و خلاف اسلام باشد، باطل است.

وی، دومین دستاورد انقلاب اسلامی را رهبری الهی دانست و خاطر نشان کرد: هعلمای شیعه و سنی بر اجتهاد، عدالت و مدیر بودن رهبر الهی معتقدند، لیکن وجه تمایز شیعه و سنی در این است که به اعتقاد اهل تسنن اگر کسی با زور نیز بر آن ها حاکم شود، او را به عنوان رهبر می پذیرند، اما شیعیان معتقدند اگر کسی این سه شرط را نداشته باشد، ولو در رأس حکومت قرار گیرد، قابل اطاعت نیست.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی خامنه ای حائز شرایط بوده اند و براساس قانون، مجلس خبرگان رهبری باقی ماندن بر این شرایط را بررسی می کند.

وی، تفاوت رهبری دینی و غیر دینی را برشمرد و گفت: اگر مردم به رهبران دینی احترام می گذارند، به واسطه این است که راهنمایان هدایت به سوی خدا هستند و این تفاوت اطاعت از رهبر دینی و غیر دینی است.

وی، سومین دستاورد انقلاب را عدم پذیرش سلطه کفار عنوان کرد و گفت: سیاست خارجی که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب پیگیری کرده و می کنند، منطبق با آیات قرآن است، لذا مخالفت با آن مخالفت با اسلام و خداست.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که نپذیرفتن سلطه کفار از دستورات مستقیم قرآن است و سلیقه ای نیست که عده ای آن را بپذیرند و عده ای رد کنند، ابراز داشت: ما با کفار جنگ نداریم، مگر این که با ما سر جنگ داشته باشند، البته سلطه آن ها را نمی پذیریم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha