دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 376638
۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه / نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر گسترش کارهای فرهنگی در جامعه گفت: فرهنگ روح جامعه است و نباید این عرصه مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امروز ۲۹ فروردین ماه، در نشست شورای راهبردی اعتکاف استان اصفهان، در سخنانی با بیان اینکه فرهنگ روح جامعه است، اظهار داشت: اصفهان در همه زمینه‌ها بهترین تدابیر فرهنگی را در کشور دارد.

وی  در ادامه به فلسفه حضور در اعتکاف اشاره کرد و گفت: سرّ اعتکاف در انقطاع است و لازمه این انقطاع، قطع ارتباط با دنیا و نزدیک شدن به معبود است و در این صورت است که فرد لذت و شیرینی خلوت با معبود را می‌چشد.

آیت الله مهدوی ضمن تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق و ارائه طرح جامع برای رابطان و مسئولان فرهنگی اعتکاف، افزود: باید برای سلیقه‌های مختلف در اعتکاف برنامه‌های متعدد از قبیل تشکیل حلقه‌های معرفت، برنامه ذکر، پرسش و پاسخ، تعلیم قرآن و مطالعه و همچنین برنامه‌های متناسب با جنسیت افراد در زمان‌های مناسب برنامه‌ریزی و اجرا شود.

ویبا بیان اینکه بهتر است افراد سه روز حضور خود در مسجد را به نیت استغاثه و تعجیل در فرج امام زمان(عج) معتکف شوند،تصریح کرد: احساس تشنگی معنوی جوانان به امام عصر(عج)، باعث ایجاد تحرک بیشتر آنان در کسب معارف دینی و الهی و انجام وظایف انسانی می‌شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha