سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه /نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بهترین نوع سبقت در خیرات، تلاش برای اصلاح فکر جوانان است که از طریق ارتباط موثر با آنان رخ داده و زمینه حضور این قشر در مساجد باید بیش از پیش فراهم شود .

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، دشب گذشته در جمع ائمه جماعات اصفهان، در حسینیه جواد الائمه(ع) ضمن اشاره به ماه مبارک رمضان  و فضیلت این ماه پر برکت، اظهار داشت: رمضان، ماه ضیافت الهی است، وجود شب های قدر یکی از این فضیلت های این ماه مبارک است.

وی با تاکید بر کسب معرفت لازم از شب های قدر  گفت: روش و منش  عالمان  وبزرگان دینی  این بوده که برنامه ریزی خاصی برای شب های قدر  می کردند، از جمع روایات اهل بیت (ع)چنین حاصل می شود  که هر سه شب 19، 21 و 23 شب قدر است ولی فضیلت شب قدر 23 بسیار والاتر است اما شب های قدر 19 و 21 به نحوی در شب آخر دخالت دارند و مقدرات دراین دو شب  رقم می خورد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: از آنجا که رمضان ماه بهار قرآن است، دراین ماه باید جلسات روخوانی قرآن همراه با آموزش تجوید  برگزار  گردد. رسالت دومی که باید در این ماه انجام شود، اهتمام برای فراگیری صوت و لحن پس از تجوید و روخوانی است، کار سوم  حفظ قرآن می باشد که  البته اقدامات خوبی در کشور انجام شده است.

آیت الله مهدوی ادامه داد: کار بعدی در این ماه،  تلاش برای ترجمه قرآن به بهترین نحو ممکن است که  لازمه آن  یادگیری علوم خاص است، ولی از همه اینها مهمتر، تفسیر قرآن می باشد گرچه در این زمینه اقداماتی هم  صورت  می گیرد  ولی در این زمینه باید بیش از پیش تلاش گردد

وی در ادامه به آیه 148 سوره بقره اشاره و خاطرنشان کرد: این آیه به شب جمعه ظهور امام زمان(عج) در مسجد الحرام اشاره دارد و مطابق آن معیار  افرادی که تحت عنوان یاران امام عصر(عج) به ایشان می پیوندند، سبقت در خیرات معرفی شده است.

عضو خبرگان رهبری در پایان خطاب به ائمه جماعات، گفت: خداوند در سوره فاطر ویژگی ائمه معصومین(ع) را  سبقت در خیرات معرفی می کند که بهترین نوع سبقت در خیرات، تلاش برای اصلاح فکر جوانان است که از طریق ارتباط موثر با آنان رخ داده، لذا باید زمینه حضور این قشر در مساجد باید بیش از پیش فراهم شود .

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha