دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سرهنگ پاسدار حسین پازدار

حوزه/ سرهنگ پاسدار حسن پازدار، روحانیون را پرچمداران نهضت اطلاع رسانی دینی خواند و گفت: ضریب نفوذ کلام روحانیون در بین آحاد جامعه بسیار بالاست و همین امر گسترش فرهنگ دینی را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد سرهنگ پاسدار حسین پازدار، شامگاه یک شنبه، در جلسه شورای زکات استان لرستان با بیان این که نقش ائمه جمعه، جماعات و مبلغان در بسط و گسترش فرهنگ دینی در جامعه بی بدیل است، گفت: روحانیون پرچمدار نهضت اطلاع رسانی دینی اند و در محورهای تبلیغی خود فرهنگ اسلامی را نهادینه می کنند.

وی با اشاره به اینکه مبلغان باید بخشی از گفتمانهای رایج در روستاها را به تبلیغ فرهنگ زکات اختصاص دهند، افزود: ضریب نفوذ کلام روحانیون در بین آحاد جامعه بسیار بالاست و همین امر گسترش فرهنگ دینی را در پی دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به اینکه امروز بسیجیان و فرماندهان پایگاه های مقاومت نیز دوشادوش روحانیون در جهت بصیرت افزایی دینی تلاش می کنند، یادآور شد: با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان با ترغیب مردم به پرداخت زکات، بخشی از مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف کرد.

وی با تاکید بر این که که خروجی جلسات شورای زکات باید به گسترش فرهنگ آن منجر شود، تصریح کرد: دستگاه های عضو ستاد زکات باید با همکاری و همدلی در جهت گسترش فرهنگ زکات در بین جامعه اقدام نمایند.

سرهنگ پازدار با بیان اینکه رسانه ملی با دعوت از کارشناسان دینی و همچنین مستند سازی به فرهنگ سازی پرداخت زکات بپردازد، خاطر نشان کرد: با توجه به آیات و روایات باید با ساخت برنامه های پر محتوا، مردم را نسبت به پرداخت زکات تشویق کرد.

*تقدیر از تلاش های روحانیون

سید حمید علوی، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان نیز در این نشست از تلاش ائمه جمعه، جماعات و روحانیون در گسترش فرهنگ زکات قدردانی کرد و گفت:کمیته امداد با همکاری و مشارکت روحانیون، کمک شایانی به گسترش فرهنگ دینی و اقتصادی جامعه کرده است.

وی با بیان اینکه کیفی سازی آموزش عاملان زکات نیز بخشی دیگر از برنامه های شورای زکات استان است، افزود: با آموزش های هدفمند و مستمر می توان مشارکت های مردمی را در بخش زکات افزایش داد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha