دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام کوهستانی - قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از احداث، تکمیل و یا تجهیز ۴ هزار و ۵۹۳ مسجد و حسینه، ۵۵ حوزه علمیه، ۱۳۴۸ خانه عالم، ۴۷۹ مدرسه، ۲۴ مصلی و ۴۰ مجتمع فرهنگی از سوی این قرارگاه، در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسملین رمضانعلی کوهستانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه پاسداران، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسب هفته عقیدتی سیاسی اظهار داشت: دین داری مردم از مساجد و روحانیت است، و لذا ایجاد زمینه و بستر برای حضور روحانیون در مساجد از اولویت های نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) است

وی افزود: نمایندگی ولی فقیه قرار گاه خاتم الانبیاء(ص) در راستای معنویت بخشی هرچه بیشتر به پرسنل، خانواده ها و تمام افرادی که در پروژه های قرارگاه مشارکت دارند، برنامه های دینی، تربیتی و آموزشی گسترده ای را تدارک دیده است.

*اجرای طرح قرآنی "نور مبین"

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ادامه داد: بخشی از این برنامه ها در قالب طرح "نور مبین" و آموزش معارف قرآنی است، به طوری که با بهره گیری از اساتید مجرب، در طول سال پرسنل و خانواده های آنان در کلاس های قرآن  و معارف اسلامی شرکت نموده و حداکثر بهره را از این حضور می برند

حجت الاسلام و المسلمین  کوهستانی اضافه کرد: هر سال با همکاری پژوهشگاه امام صادق(ع) قم، سوره ای، مناسب با وضعیت و شعار سال انتخاب و در راستای تقویت مبانی دینی و عقیدتی از آثار و برکات این سوره مبارکه، در رده های قرارگاه خاتم استفاده می شود، همچنین کلاس های اخلاق نیز هر دو هفته یک بار با حضور اساتید روحانی برجسته کشوری و منطقه ای، در مراکز این قرارگاه به شکل مستمر برپاست.

*جذب روحانیون توانمند

وی یادآور شد: از آنجایی که قرار گاه سازندگی خاتم مجموعه ای علمی می باشد و مهندسین مجرب با فنی ترین پروژه ها در آن حضور دارند، لذا در گزینش روحانیون این نمایندگی دقت کافی به عمل می آید تا افراد توانمند معرفی شده و پا به پای متخصصان جوان، در عرصه پیشرفت و سازندگی کشور نقش ایفا کنند.

*فعالیت فرهنگی 271 روحانی در پروژه ها

حجت الاسلام والمسلمین کوهستانی خاطرنشان کرد: هم اکنون 271 نفر از روحانیون توانمند، در پروژه های قرارگاه خاتم حضور دارند و به فعالیت های فرهنگی، اعتقادی، پاسخگویی به سئوالات شرعی و شبهات و ... مشغول می باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در ادامه تشریح برنامه گفت: این نمایندگی در راستای توسعه هرچه بیشتر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر طرح چند مرحله ای آموزش عمومی و مهارت افزایی برای 170روحانی در قالب هفت دوره آموزشی-کارگاهی را با کمک ستاد احیای امر به معروف تهران و قم اجرا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین کوهستانی خاطر نشان کرد: نشریه مکتب سازندگی با 40هزار جلد و با محوریت امر به معروف، با هدف تامین نیازهای معنوی و دینی پرسنل و خانواده های آنها توزیع شده است. همچنین اردوهای خانوادگی و تفریحی در مشهد و سایر امکان تفریحی زیارتی کشور برای همه پرسنل، همسران و فرزندان آنان و متخصصانی که در پروژه ها با قرارگاه همکاری دارند برپا شده و در این اردوها مباحث فرهنگی تربیتی دنبال می شود.

*محرومیت زدایی فرهنگی؛ اولویت قرارگاه خاتم

وی در ادامه افزود: یکی از کارهای نمایندگی ولی فقیه قرارگاه خاتم این است که در محدوده 70 کیلومتری هر پروژه ای از آغاز تا پایان، نیازمندی های مردم آن منطقه نیز برطرف می گردد، یعنی مردم مناطق اطراف اجرای پروژه ها و روستاهای منطقه اگر به احداث و یا تکمیل مسجد و مدرسه، حضور روحانی، خانه عالم، برپایی نماز جماعت، برگزاری کلاس های اخلاقی و قرآنی و ... نیاز داشته باشند، قرارگاه در کمک به آنان از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

*اقدامات فرهنگی جالب توجه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ادامه داد: قرارگاه قرب کوثر در راستای رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم مناطق یادشده، تاکنون ضمن اجرای هزاران پروژه فرهنگی و تربیتی، 4 هزار و 593 مسجد و حسینه، 479 مدرسه، 1348 خانه عالم، 24 مصلی، 40 مجتمع فرهنگی و نیز 55 حوزه علمیه را احداث، تکمیل و یا تجهیز کرده است.

*تطبیق قراردادها با چارچوب های شرعی

وی خاطرنشان کرد: مراقبت از متون و محتوا و دانش های علمی تولیدی و تطبیق آنها با موازین شرعی، پاسخ به سئوالات شرعی در خصوص پروژه ها مجلات و مقالات علمی ورودی به مجموعه و متون قراردادها به لحاظ شرعی توسط نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه صورت می گیرید.

حجت الاسلام و المسلمین کوهستانی با اشاره به خدمات صادقانه و بی شائبه قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) سپاه به آحاد مردم، گفت: اقدامات این قرارگاه بدون انگیزه های سیاسی بوده و تغییر فضا و ذائقه ها در کشور تاثیری در کیفیت و کمیت آن ندارد، ولذا این امر مفهمومی از کار جهادی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای می باشد.

*خدمت رسانی بی منت به مردم

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در پایان یادآور شد: این قرارگاه بدون منت و برحسب تصویب قانونی و شرعی خود ارتباط بسیار خوبی با همه دولت ها برقرار کرده و همواره در حال خدمت رسانی به مردم غیور و انقلابی ایران اسلامی است.

انتهای پیام 313/34

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha