سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 378817
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
تقوی گناباد

حوزه/ همزمان با ایام شهادت آیت الله مطهری و گرامیداشت هفته معلم از اساتید نمونه حوزه گناباد تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گناباد، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقوی در مراسم تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد افزود : حرکت تعلیمی گناباد از صد سال پیش توسط آیت الله نصیری آغاز و طلاب گنابادی این حرکت را تا نجف ادامه دادند.

این استاد حوزه،  اولین معلم را خدا معرفی کرد و اظهار داشت : معلمی شیوه انبیاء  بوده و  تعلیم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند .

وی اظهار داشت : از نظر قرآن، تعلیم نیازمند مهربانی و بخشندگی است و ضرورت دارد که معلم در امر تعلیم و تربیت، دلسوز و مهربان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقوی، خطاب به اساتید و طلاب جوان، ایمان به کاری که انجام می دهند را نقطه هدف همه افراد عنوان کرد و گفت: در ظاهر داشتن ایمان کار سختی نیست؛ ایمانی که توده مردم دارند، اعتقادی است که بر اساس اعتقادات خود، اعمالی را انجام می دهند اما ایمانی که باید در روحانیت خود را نشان دهد، بسیار بالاتر و مهم تر است و این کار سختی است.

این استاد حوزه و دانشگاه تواضع و فروتنی  را از خصوصیات بارز شهید مطهری  دانست و افزود :  شهید مطهری کسی بود که خود را وقف تعلیم کرد و بحق الگو قرار گرفت.

وی ادامه داد : شهید مطهری به تقوا و هوش سرشار زبان زد بود که این را در خاطرات اساتید او به فراوانی می تواند دید و همه این ها درس های جاودان آن استاد بزرگ می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha