دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دین اسلام

حوزه/یک پژوهشگر حوزوی با تاکید براین که اسلام پرچمدار کتاب و کتاب‌خوانی در میان ادیان است، گفت : در حال حاضر دنیا به سرعت در حال پیشرفت می باشد و طلاب باید خود را با مطالعه به روز نگه دارند.

حجت الاسلام علی صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در گناباد با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب اظهارداشت : فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب شده و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است.

وی ادامه داد : در اهمیت نقش كتاب در تكامل جوامع انسانی همین بس كه تمام ادیان آسمانی و بزرگان تاریخ بشری از طریق كتاب جاودانه مانده‌اند.

این محقق اظهار داشت : از اهمیت کتابخوانی در کلام قرآن کریم همین بس که در سوره علق آمده است “بخوان به نام پرور‌دگارت که جهان را آفرید” همان خدایی که انسان را از خون بسته به وجود آورد. بخوان که پروردگارت از همه بزرگوارتر است. همان پروردگاری که به وسیله قلم تعلیم داد.»؛ بدین ترتیب نقطه‌ی آغاز رسالت و دعوت اسلامی بر مبنای خواندن و مطالعه شکل گرفت و اعجاز اسلام، قرآن و راه رسیدن به آن مطالعه و تدبر در آن است.

وی افزود : پیشنیه فرهنگی ما یعنی تعدد کتاب‌ها و کتابخانه‌ها در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و آثار مکتوب نام‌آوران و دانشمندان مسلمان ایرانی همه ناظر بر اهمیت کتاب و کتابخوانی است و این حقیقت را بر ما آشکار می‌کند که آیین اسلام پرچمدار کتاب و کتاب‌خوانی در زمین است.

حجت الاسلام علی صادقی نسب جذاب کردن کتاب ها ، کم حجم کردن کتابها ، یارانه دادن برای خرید کتاب ، معرفی کتاب را از راهکارهای افزایش سرانه مطالعه در کشور دانست.

وی مطالعه را یکی از کارهای واجب بر طلاب دانست و افزود : طلاب از کم ترین زمان ها برای مطالعه استفاده نمایند ، در حال حاضر دنیا به سرعت در حال پیشرفت می باشد و طلاب باید خود را با مطالعه به روز نگه دارند.

این محقق اذعان کرد : اگر طلاب می خواهند از لحاظ فکری ، روحی و معنوی تر  بمانند باید مطالعه زیادی داشته باشند.

وی تصریح کرد : طلابی که مطالعه بیشتری دارند بهتر می توانند جوانان را جذب و کارهای تبلیغی خود را به نحو احسن انجام دهند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha