دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهرک نشین صهیونیست متهم به آتش زدن نوزاد ۱۸ ماهه آزاد شد

حوزه / یک شهرک نشین صهیونیست که متهم به آتش زدن خانه فلسطینی در کرانه باختری و به شهادت رساندن اعضای خانواده دوابشا از جمله طفل ۱۸ ماهه آنان در جریان این حریق بود، به زودی از زندان آزاد خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews.com، یک شهرک نشین صهیونیست که متهم به آتش زدن خانه فلسطینی در کرانه باختری اشغالی و به شهادت رساندن اعضای خانواده دوابشا از جمله طفل 18 ماهه آنان در جریان این حریق بود، به زودی از زندان آزاد خواهد شد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که بازداشت موقت مایر اتینگر، شهرک نشین صهیونیست متهم در این جنایت ماه می میلادی به پایان رسیده و آن‌ها تصمیم ندارند قرار بازداشت او را بیشتر از این تمدید کنند. او یکی از مضنونین آتش زدن خانه فلسطینیان در ماه ژانویه بود که منجر به بشهادت رسیدن تمامی اعضای این خانواده از جمله علی سعد طفل 18 ماهه و یتیم شدن احمد دوابشا، کودک 4 ساله این خانواده شد. دو تن از مضنون اسرائیلی این حادثه مجرم شناخته شده‌اند.

اتینگر به دلیل فعالیت‌هایش با افراط‌گرایان یهودی دستگیر شده و گفته می‌شود که مغز متفکر آتش سوزی زیارتگاهی در شمال سرزمین‌های اشغالی در 18 ژوئن است. این زیارتگاه محل مقدسی برای مسیحیان بوده که آن‌ها معتقدند حضرت مسیح معجزه نان و ماهی را در این محل انجام داده است.

بسیاری از فعالان و گروه‌های حقوقی معتقدند که آزادی این صهیونیست برگ دیگری از فرهنگ مصونیت داشتن یهودیان شهرک‌نشین و سربازان اسرائیلی هنگام مرتکب شدن جنایت علیه ساکنان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی است. به علاوه اینکه بازداشت موقت هرگز برای ساکنان یهودی سرزمین‌های اشغالی به اجرا درنمی‌آید، و بازداشت اداری کوتاه مدت اتینگر نخستین بازداشت موقت صهیونیست‌ها در فلسطین بوده است.

قانون بازداشت اداری (موقت) به ارتش اسرائیل اجازه می‌دهد که زندانیان را بدون اثبات جرم و دادگاه محبوس کند. مسئولین اسرائیل هر 3 تا 6 ماه حکم این بازداشت را تجدید می‌کنند. رژیم صهیونیستی بازداشت موقت را به طور گسترده علیه مردم فلسطین به جرا درآورده و گروه‌های حقوق بشر معتقدند که این شیوه بازداشت، نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است.

از آنجایی در بازداشت موقت شواهد و مدارک محرمانه می‌باشند، نمی‌توان ارتباط اتینگر را با پرونده دوما ثابت کرد و تصمیم مقامات اسرائیلی در عدم انجام یک تحقیق شفاف به نقش مشکوک اتینگر در این جنایت نیز حاکی از عدم اجرای قانون در کرانه باختری است.

دادگاه‌های اسرائیلی از نظر ایدئولوژیکی نسبت به مجرم شناختن شهرک‌نشینان صهیونیستی علیه مردم فلسطین بی‌میل بوده و حملات شهرک‌نشینان صهیونیستی به مردم فلسطین نیز اغلب با پشتیبانی نظامیان سرتاپا مسلح ارتش اسرائیل انجام می‌شوند. طبق آمار سازمان حقوق بشر بیش از 85% پرونده‌های تحقیقاتی مربوط به جرایم شهرک نشینان اسرائیلی علیه مردم فلسطینی بدون کیفرخواست بسته شده و تنها 1.9 % جرایم منتهی به اثبات جرم می‌شوند.

بنا بر گزارش دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور انسان‌دوستانه، در مجموع 221 حمله شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان و املاک آن‌ها در کرانه باختری و شرق بیت المقدس در سال 2015 اعلام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha