جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هنر دینی

حوزه/ مدیر گروه فقه مدرسه اسلامی هنر با بیان اینکه حوزه های علمیه نمی تواند نسبت به هنر بی تفاوت باشد، افزود: حوزه ها باید به تبیین معضلات هنری بپردازد تا برخی مشکلات برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سیدکریمی در نشست علمی مولفه های تاثیرگزار فقه بر سینما که در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه مدرسه هنر اسلامی به تبیین فقه هنر می پردازد، اظهار داشت: این مرکز به تحقیق و استنباط فقهی در زمینه تصویر، مجسمه سازی و غنا پرداخته است. 

وی با بیان اینکه رهبری علاقه مند به ورود حوزه در بحث هنر هستند، تصریح کرد: گروه هایی از حوزه باید به تمام مراکز فرهنگی اعزام شوند و به جمع آوری پرسش ها و شبهات عرصه های هنری بپردازند تا حوزه به این مطالبات پاسخ دهد.

مدیر گروه فقه مدرسه اسلامی هنر افزود: مسائل هنری همانند دیگر ابواب احکام دارای فقه هستند و وظیفه حوزه است که به تبیین آنها بپردازد.

حجت الاسلام  سیدکریمی با بیان اینکه امروز می توان به ارائه مفاهیم اسلام ناب از طریق هنر اهتمام داشت، گفت: مرحوم سلحشور با تولید سریال حضرت یوسف پیامبر(ع) توانست دین را از طریق هنر به جامعه ارائه دهد.

وی افزود: حوزه ها باید به تبیین معضلات هنری بپردازد تا برخی مشکلات برطرف شود.

این  هنرمند حوزوی تصریح کرد: حوزه های علمیه نمی تواند نسبت به هنر بی تفاوت باشد و باید ذیل نظر مراجع عظام تقلید به تبیین فقه هنر پرداخت. 

حجت الاسلام  سیدکریمی همچنین بر ضرورت ارائه محصول تلاش فقهی نشست های علمی به عرصه هنر تاکید کرد و گفت: باید از هرگونه ابهام بخشی در ارائه محصول فقهی در عرصه هنر پرهیز کرد.  

وی در پایان با بیان اینکه سینما و تلویزیون باید از استوانه های دین در قم بهره گیری کند، گفت: مردم نیازمند مطالب صحیح و پخته از رسانه ملی هستند و لازم است از سطحی گری ها فاصله گرفته شود و امیدواریم مدیریت جدید رسانه ملی به این مسئله اهتمام داشته باشد.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha