سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صدا و سیما

حوزه/ محقق حوزوی و پژوهشگر ارشد رسانه ملی بر لزوم توجه و اهتمام ویژه برنامه سازان صدا و سیما به مقوله ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی تاکید کرد.

حجت الاسلام غلامرضا یوسف زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بی شک پرداختن به سبک زندگی  اسلامی-ایرانی در عرصه فعالیت رسانه ای به خصوص رسانه ملی همچنان یکی از ضروری ترین مسایل به شمار می رود، چه آن که به خصوص در شرایط کنونی دشمنان ما با بهره گیری از به روزترین تکنولوژی و استفاده از رسانه های نوین و جذاب سعی در خدشه وارد کردن به این نوع سبک زندگی و ترویج سبک زندگی غربی و مغایر با ارزش های دینی و ملی ما دارند.

وی همچنین با اشاره به سریال های نوروزی امسال گفت: به اعتقاد بنده تلاش سازندگان سریال های نوروزی امسال با توجه به مشکلات بودجه ای تلویزیون و فرصت کمی که در اختیار داشتند، ارزشمند بوده اما جا دارد که بیش از پیش به مقوله سبک زندگی توجه کرده و با بیان هنرمندانه تر و جذاب تر به ترویج آن در سطح جامعه بپردازند.

این منتقد سینما و تلویزیون ادامه داد: آنچه مهم است، این که سبک زندگی باید به عنوان یک آموزه جدی در تمام برنامه های تلویزیونی حضور داشته باشد، به طوری که وقتی ما به طور مستقیم سبک زندگی را تبلیغ می کنیم، به عینه شاخصه ها و مولفه های ایرانی و اسلامی در آن لحاظ شود.

وی همچنین بیان داشت: از سویی دیگر همواره باید به این نکته توجه داشت که تلویزیون اول هنر بصری به شمار می رود  و بعد شنیداری؛ از این رو در سریال ها و برنامه های نمایشی که جذابیت بیشتری هم دارد باید بتوان مخاطب را به طور حداکثری با خود همراه کرد که این در درجه اول هنرمندی و زمان شناسی کارگردان را می طلبد و در وهله بعد؛ رسالت بازیگران اهمیت بسزایی دارد که تحت هدایت کارگردان به ایفای نقش می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha