یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت در مسجد اعظم قم

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا گفت: آیت الله العظمی بهجت مظهر انوار حاکمه بود، یعنی انواری که بر همه انواری که قبلاً به او داده شده بود برتری دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا پنجشنبه‌شب در هفتمین مراسم سالگرد آیت‌الله العظمی بهجت در مسجد اعظم قم با بیان اینکه خداوند در انسان نور فطرت را قرار داده است، گفت: اگر انسان این سرمایه را بکار گیرد، می‌تواند با عقلی که خداوند به او داده است معلوماتی را به دست آورد.

وی با بیان اینکه اگر از علوم ظاهری استفاده نکنیم نمی‌توانیم زندگی کنیم، افزود: طلبه‌هایی که با امام زمان(عج) معامله کرده‌اند و طلبه شده‌اند، باید در یادگیری علوم ظاهری مانند ادبیات عرب، اهتمام داشته باشند تا بتوانند قرآن و حدیث را به خوبی بفهمند.

استاد اخلاق با اشاره به اینکه انسان مؤمن و مقدس بودن دلیلی بر بی سوادی نمی شود، گفت: انسان‌های مؤمنی هستند که سواد ندارند و مورد رجوع مردم هستند، ولی به دلیل بی‌سوادی مردم را گمراه می‌کنند.

وی بیان کرد: انسانی وقتی زحمت می‌کشد و علوم ظاهری را یاد می‌گیرد، این علم وسیله‌ای می‌شود تا قرآن و حدیث را فراگیرد؛ ولی تنها یاد گرفتن مهم نیست بلکه باید در کنار یادگیری عمل نیز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا با بیان اینکه امام(ره) فرمود، طلبه‌ها در کنار فقه و اصول باید به تهذیب نفس نیز بپردازند، گفت: اگر اهل عمل شدیم آن موقع نور دیگری در انسان آفریده می‌شود که بر انوار ذاتیه انسان حکومت دارد.

وی تصریح کرد: آیت‌الله بهجت سراسر لطافت و آرامش بود و هیچ نگرانی‌ای در او وجود نداشت.

استاد اخلاق گفت: میدان انوار حاکمه آن‌قدر وسیع است که گاهی صاحبان انوار حاکمه صاحب واردات نیز می‌شوند و یکی از کسانی که صاحب واردات الهی بود آیت‌الله بهجت بود.

وی ابراز داشت: بسیاری از مشکلات ما از ضعف خداشناسی است و اگر خدا را به خوبی بشناسی ولایت شناسی و امام شناسی ما اصلاح می‌شود؛ اگر کسی در امامت امام علی(ع) شک کرده است خداشناسی‌اش ضعیف است.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا با اشاره به دلایل قیام امام حسین(ع) بیان کرد: امام حسین(ع) قیام کرد تا دین مطرح شود و بهجت‌ها و خمینی‌ها درست شوند.

وی با بیان اینکه کراماتی که خداوند گاهی به انسان‌ها می‌دهد از دو نوع کرامات عامه و خاصه است، افزود: کرامات عامه را همه انسان‌ها متوجه می‌شوند، ولی کرامات خاصه را کسی متوجه نمی‌شود و صاحب کرامات خاصه اگر کرامات عامه‌ای از آنها نمایان شود صدای ناله آنها بلند می‌شود.

محقق و پژوهشگر حوزه با بیان اینکه آیت الله بهجت می‌فرمود، هرچه هست در عبودیت و بندگی است، گفت: آیت‌الله بهجت مظهر انوار حاکمه بود، یعنی انواری که بر همه انواری که قبلاً به او داده شده بود برتری دارد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha