دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 381406
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
شماره جدید هفته نامه "افق حوزه

حوزه/ چهارصد و شصت و چهارمین شماره افق حوزه به انضمام افق خانواده و افق پارسایی منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» نشریه «افق حوزه» در بخش هایی مانند؛ سرمقاله، اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

برخی از عناوین هفته نامه «افق حوزه» عبارتند از: «اقتصاد مقاوم و فرهنگ اسلامی دو اولویت فوری»، «جایگاه علمی آیت الله العظمی بروجردی (ره) ناشناخته است»، «مبلّغان مباحثی را طرح کنند که نیاز مردم را رفع کند»، «ولایت فقیه خیمه اتحاد و هدایت در سخت ترین شرایط بوده و هست»، «اولین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع)»، «انتخاب اعضای شورای عالی حوزه های علمیه کشور»، «ماه رمضان، مهمانی متقابل دارد»، «الزامات اخلاقی انقلاب (سرمقاله)»، «رژیم صهیونیستی چگونه انقلابیون بحرین را سرکوب می کند؟».

«اهمیت ولایت در عبادت» عنوان درس اخلاق این شماره نشریه افق حوزه است که از سوی آیت الله حائری شیرازی بیان شده است. وی در این زمینه خاطرنشان می کند: نماز، روزه و جهاد، وسیله ای سریع السیر است اما مهم این است که نمازگزار و جهادکننده با سرنهادن بر ولایت چه کسی نماز می خواند و جهاد انجام می دهد؟ و لذا نماز با ولایت طاغوت، سریع السیر برای دور کردن از خداست؛ ولی با ولایت بنده مطیع خدا به سوی حقیقت سیر می کند.

قصه امروز عالم اسلام نیز همین است و رهبر عزیز انقلاب که مدام می فرماید، بصیرت، بصیرت، برای جلوگیری از بروز همین خطر است.

وی ادامه می دهد: بنابراین اگر انسان تحت ولایت خداوند و مردان الهی قرار گیرد مرتبا از ظلمت به سوی نور می رود «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ»؛ حال آیا انسان با نماز، حج و جهاد به سوی نور می رود یا با ولایت؟؛ جواب این است که نمازی برای انسان نورانیت و هدایت می آورد که با ولایت باشد.

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز عبارتند از: «خورشید شهر ما»، «کمک به اقتصاد خانواده با هنرهای زنانه»، «12 بازی برای تمرکز کودک»، «ارتباط نوسان فشار خون با کاهش مهارت های فکری».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha