جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دار الافتاء مصر

حوزه / مرکز رصد اسلام هراسی وابسته به دار الافتاء مصر، طی بیانیه ای تاکید کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بزرگی برای مقابله اسلام هراسی در غرب است. باید از طریق رسانه و سایر ابراز موجود، بیزاری غالب مسلمانان از گروه های تروریستی همچون داعش را تبیین کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  به نقل از الیوم السابع، مرکز رصد اسلام هراسی وابسته به دار الافتاء مصر، طی بیانیه ای تاکید کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بزرگی برای مقابله اسلام هراسی در غرب است. این مقابله می تواند در دیدارها و گفتگو با طیفهای مختلف جوامعی که مسلمانان در آن زندگی می کنند انجام شود.

این بیانیه افزود: این کار با روش هایی چون دعوت به افطار و نیز به کار گیری از ظرفیت های رسانه ای، همچنین ارتباط با تمام گروه های سنی در مدارس و دانشگاه ها و اماکن مذهبی مختلف، با هدف شناساندن روزه به آنها و بیان حکمت آن و تاکید بر رحمت اسلامی امکانپذیر است.

مرکز رصد اسلام هراسی توضیح داد: گفتگو میان مسلمان ها و هموطنان غربی غیر مسلمان ایشان، که در دیدار های صمیمی قبل از نماز و مغرب و هنگام افطار انجام می شود و صحبت درباره معانی روزه و اهداف آن در اسلام و سایر ادیان، می تواند کمک کند روابطی مطلوب، خالی از ترس و نگرانی ایجاد شود؛ روابطی که در سایه خوردن افطار و فضایی آکنده از محبت و برادری شکل می گیرد. این اقدام، ذهنیت منفی ای را که از اسلام و مسلمان ها، به دلیل اعمال مجرمانه افرادی که خود را به اسلام نسبت داده اند؛ ترویج شده است در هم می شکند.

این مرکز ادامه داد: خوب است فعالیت رسانه ای در ماه رمضان گسترده تر شود و انحراف گروه های تروریسیتی مانند داعش از اسلام تبیین شود و این که آنها صرفا گروهی گمراه و کم تعداد هستند که غالب مسلمانان از آنها بیزارند. همچنین باید جرائم آنها به شدت محکوم شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha