سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ آئین افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در محل دائمی نمایشگاه های قم

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه گاهی نسبت به قرآن دچار ظاهرسازی می شویم، گفت: نباید صرفا به تلاوت و تجوید پرداخته شود و در تفسیر و عمل به این کتاب الهی بی توجهی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری شامگاه سه شنبه در آئین افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت که در محل دائمی نمایشگاه های قم برگزار شد، با تبریک آغاز فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: یکی از دغدغه های نبی مکرم اسلام این بود که قرآن در جامعه مهجور نماند.

وی تصریح کرد: قرآن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه اصلی خود را پیدا کرده است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اهتمام مقام معظم رهبری به مسئله قرآن، افزود: رهبر معظم انقلاب گاهی پنج ساعت وقت می گذارند و در جلسات تلاوت قرآن حضور دارند و قاریان و حافظان قرآن را تشویق و ترغیب می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان اینکه جایگاه قرآن در برخی کشورهای اسلامی حالت تشریفاتی پیدا کرده است، ابراز داشت: گاهی در این کشورها میان آنچه که تلاوت می شود با آنچه که عمل می شود، فاصله بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه گاهی نسبت به قرآن دچار ظاهرسازی می شویم، گفت: نباید صرفا به تلاوت و تجوید پرداخته شود و در تفسیر و عمل به این کتاب الهی بی توجهی صورت گیرد.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه قرآن در جامعه اسلامی نباید کم فروغ باشد، تصریح کرد: تاکیداتی که مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی دارند، باید از دو میراث گران بهای نبی مکرم اسلام یعنی قرآن و عترت الهام گرفته شود.

امام جمعه  قم با تاکید بر اینکه قرآن و عترت مکمل یکدیگر هستند، افزود: برخی با شعار انحرافی «قرآن برای ما بس است» درب خانه اهلبیت(ع) را بستند و بعضی دیگر نیز به غلوگویی از اهلبیت(ع) افتادند و قرآن را رها کردند.

آیت الله حسینی بوشهری بر لزوم انس با قرآن تاکید کرد و ابراز داشت: امام راحل(ره) در اوج مسائل سیاسی که به عنوان یک چهره برجسته عالم سیاست مطرح بودند، در ماه مبارک رمضان چند دوره ختم قرآن داشتند و ملاقات های خود را در این ماه تعطیل می کردند.  

معاون  جامعه مدرسین همچنین لزوم بها دادن به قرآن در جامعه اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: هرگاه به فرهنگ دینی و اسلامی عمل کنیم، جامعه نیز در همه ابعاد خود رنگ دینی و اسلامی می گیرد.

این عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در پایان با قدردانی از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، ابراز امیدواری کرد: ان شالله مردم قم در شب های ضیافت الهی از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha