شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی، سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم را عملی غیر قانونی دانستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی، امشب در نشست جمعی از  اساتید سطح عالی حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد گفتند: «فتنه» در قرآن دارای معانی مختلفی است که یکی از آنها همان انقلاب کور و بی هدف است.

ایشان افزودند: معنی دیگر فتنه در قرآن، امتحان است که بیشتر اوقات به همین معنی به کار رفته است؛ مثلا اینکه فرموده،  اولاد و اموال فتنه است، منظور همان امتحان است.

معظم له بیان کردند: در حدیث، کلمه فتنه به معنی انقلاب صحیح نیز به کار رفته است؛ امام صادق(ع) حدیثی دارند که به همین معنی انقلاب، صحیح است که این مفهوم در خصوص انقلاب ما نیز صدق می کند؛ در این حدیث بیان شده،  آدمکش ها با این فتنه رفتند و فساد نیز برطرف شد؛ انقلاب تنها پایان کار نیست، بلکه خواتیم امر نیز مهم است که باید به آن توجه کرد.

معظم له در ادامه به اقدام ننگین آل خلیفه در لغو تابعیت رهبر شیعیان بحرین اشاره کردند و گفتند:  آیت الله شیخ عیسی قاسم که خطبه های ایشان  برای ما نقل شده، همه دعوت به حرکت های مسالمت آمیز بوده، این عالم انسان بسیار سالمی است و متاسفانه حکومت بحرین ایشان را سلب تابعیت کرده است.

ایشان افزودند: این گروه خود را مالک همه چیز می دانند؛ یعنی اگر بخواهند به هندی ها و اردنی تابعیت می دهند و هر کس که را دوست ندارند سلب تابعیت می کنند؛ مردمی که صدها سال است در این سرزمین زندگی می کنند یک حق طبیعی دارند که هیچ قانونی نمی تواند این حق را سلب کند.

معظم له بیان کردند: امیدواریم این حرکت بحرینی ها به آنجایی بیانجامد که در حدیث امام صادق(ع) به آن اشاره شده است و امیدواریم خدا ریشه آنها را قلع و قمع کند چون این حکومت به هر نحوی می خواهد ریشه شیعیان را قلع و قمع کند.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کردند: قطعا این راه سیاهی که آنها در پیش گرفته اند ادامه نمی یابد و پایان این شب سیاه سپید خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha