دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاد توکل و حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه خواهران مازندران گفت: تاسیس و گسترش حوزه های علمیه، موجب تقویت سطح فرهنگی شهرها می گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در دیدار با استاد توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت:حوزه علمیه خواهران از جمله مراکز علمی مذهبی است که در زمینه های مختلف آموزش، پژوهش، فرهنگی فعالیت دارد.

وی افزود: حوزه خواهران استان دارای 21 مدرسه علمیه با بیش از 250 استاد می باشد که حدود 200 نفر از این اساتید خانم می باشند .

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: یکی از مهم ترین فرصت های موجود در حوزه های علمیه، تربیت نیروهای کارآمد و به روز جهت ترویج و ارتقای فرهنگ دینی در جامعه می باشد؛ لذا در حال حاضر  1200 طلبه به عنوان مشاوران مذهبی ، مربیان بصیرتی، مربیان حفظ قرآن و احکام در فرصت‌های تبلیغی از جمله آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج جامعه زنان، سپاه، بسیج خواهران، سازمان تبلیغات اسلامی و... فعالیت دارند که از این تعداد، 400  نفر از طلاب به عنوان مربی روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و حفظ قرآن کریم،35  نفر به عنوان مدیر در موسسات قرآنی و جامعه القرآن، 10 نفر به عنوان داور قرآنی ، 60 نفر به عنوان مربی طرح رحمت هستند؛ همچنین روزانه 600 طلبه در مدارس آموزش و پرورش به جهت اقامه نماز جماعت و بیان معارف اهل‌بیت «علیهم السلام» در مدارس دخترانه  حضور دارند و بیش از 350 طلبه با بسیج در قالب اردوهای جهادی، طرح صالحین و... همکاری می نمایند.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی حوزه خواهران استان گفت: با توجه به این که یکی از اهداف حوزه های علمیه ارتقاء سطح پژوهشی طلاب می باشد؛ لذا در این خصوص سیاستهای متعددی توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تدوین گردیده است که از جمله آن ارائه تحقیق پایانی در سطح 2 و پایان نامه در سطح 3 می باشد؛ که تا کنون 1400 تحقیقات پایانی و 20 پایان نامه در رشته های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول دفاع شده است.

حجت الاسلام غفاری در ادامه اعلام کرد: حوزه خواهران مازندران دارای 64 مورد تشکل پژوهشی است که در قالب هسته، کانون و... فعالیت دارند؛ همچنین تعداد اساتید راهنما، مشاور و داور  آن در سطح دو و سه، 182 نفرمی باشد.

وی بیان کرد: اولین شورای علمی - پژوهشی حوزه های علمیه خواهران  در استان مازندران (سال 1390) تشکیل گردید که تا کنون جلسات متعددی را  در خصوص ارتقای سطح پژوهشی طلاب برگزار نموده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: تا کنون 2 کتاب و 15 مقاله توسط هسته های پژوهشی و 8 کتابچه قرآنی توسط طلاب  پژوهشگر برتر قرآنی حوزه خواهران استان تدوین شده است.

وی اعلام کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در محافل علمی، تا کنون حوزه خواهران مازندران 72 کرسی های آزاد اندیشی با موضوعات مختلف برگزار نموده که نسبت به سایر مجامع علمی استان بیشترین کرسی را برگزار کرده است.

حجت الاسلام غفاری ادامه داد: هدف حوزه علمیه خواهران این است که با تمام سازمانها و نهادهای فرهنگی، تعامل برقرار نموده تا در جهت توسعه فرهنگ دینی و ارزش ها و معارف ناب اسلامی در جامعه گام های موثرتری بردارد.

وی خاطر نشان نمود: در سال جاری حدود 1000 نفر برای تحصیل در حوزه خواهران مازندران ثبت نام نمودند که متاسفانه به دلیل نداشتن مدرسه علمیه در تمام شهرستانهای استان و کمبود فضای آموزشی، زمینه تحصیل برای علاقمندان فراهم  نمی باشد. که این امر می طلبد که ائمه جمعه، علما و دلسوزان استان با مدیریت حوزه علمیه خواهران همکاری نمایند تا در تمام شهرها، مدرسه علمیه تاسیس گردد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تاکید کرد: با توجه به این که استان مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی در معرض تهاجم فرهنگ های مختلف از کل کشور می باشد؛ قطعا هر چه ابنیه های مذهبی بیشتر گردد، این استان از نظر فرهنگی قوی تر خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha