شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نرم افزار چندرسانه‌ای دانشنامه حج

حوزه/ نرم‌افزار چندرسانه‌ای دانشنامه حج (لبّيک ۱)، جامع‌ترين نرم‌افزار در حوزه حج و زيارت با شیوه‌ای نو در طراحی، عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  نرم افزار چندرسانه‌ای دانشنامه حج، اطلاعات جامعی از مباحثی همچون قرآن، معصومان (علیهم‌السلام)، اسرار و معارف حج، اماکن حرمين شريفين، مناسک حج، پرسش‌های رايج و پاسخ به شبهات، ادعیه و زیارات، اشعار، تصاوير، سخنرانی و نجوانامه، برنامه‌های آموزشی و مکالمات روزمره در اختيار مخاطبين قرار می‌دهد.

ارائه شيوه‌های آموزشی همچون روايت‌گری و آشنایی با اماکن حرمين شريفين، شيوه پاسخ‌گویی به شبهات رايج، در دسترس قرار دادن آسان اطلاعات مورد نياز و ارائه کتب موضوع‌بندی شده و مرتبط با حج و زيارت به زائرين و روحانيون کاروان‌ها از جمله اهداف تولید این نرم‌افزار به شمار می‌روند.

۴۳۹ عنوان در ۹۸۸ جلد کتاب عربی و فارسی، ۷۳۹ قطعه صوت و ۵۴ قطعه فیلم، یک دوره ترتیل و یک دوره تحقیق کامل قرآن کریم، ۱۱۵۰۰تصویر، ۴۵ برنامه آموزشی و نمایش تصاویر سراسرنما به شکل ۳۶۰ درجه (پانوراما) محتوای این نرم افزار ارزشمند را تشکیل می‌دهند.

 جستجوی پیشرفته در متن، ارتباط بین متن کتب با شرح‌ ها و ترجمه‌ ها، ارتباط ۹ دوره لغت نامه با متن برنامه و امکان جستجو در آن، کتابشناسی، انتقال متن به Word، یادداشت‌برداری و ... از جمله قابلیت‌های این نرم افزار می‌باشند.

همچنین امکان تنظیم اندازه صفحات برنامه به میزان دلخواه، ارائه موضوعات به شکل جامع و عرضه محتوا بر اساس سطح و نیاز مخاطبان برنامه، تهیه برنامه بر اساس زبان برنامه‌ نویسی توسعه‌ یافته (Qt5)، قابلیت های صوتی و تصویری، ارائه آیات مرتبط با مکه و مدینه و برقراری ارتباط ترجمه‌ ها و تفاسیر با آیات قرآن کریم از جمله ویژگی‌های نرم‌افزار دانشنامه حج به شمار می‌روند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر آدرس زیر مراجعه نمایند:

http://www.noorsoft.org/fa/node/15064

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha