شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بازداشت فلسطینی ها

حوزه/ به گفته سخنگوی رژیم صهیونیستی جرم فلسطینیان بازداشتی ایجاد اختلال و برهم زدن نظم عمومی و پرتاب سنگ در محوطه مسجدالاقصی بوده است!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»در پی تشدید درگیری‌ها در مسجدالاقصی، نیروهای رژیم صهیونیستی با یورش شبانه در سرزمین‌های اشغالی شرق بین‌المقدس 10ها فلسطینی از جمله یک خبرنگار را بازداشت کردند.  امجد ابواسب سرپرست کمیته خانواده‌های زندانیان بیت‌المقدس گفت که 9 تن از این بازداشت شدگان ساکنین بیت‌المقدس بوده‌اند. نیروهای اسرائیلی پس از حمله شبانه به خانه امجد عرفه روزنامه‌نگار فلسطینی در خانه‌اش در راس المود او را بازداشت کردند. این خبرنگار فلسطینی روز گذشته نیز برای بازجویی برده شده و موقتا آزاد شده بود، اما او را شب گذشته دوباره از منزلش ربودند.

سخنگوی رژیم صهیونیستی اعلام کرده که جرم فلسطینیان بازداشتی ایجاد اختلال و برهم زدن نظم عمومی و پرتاب سنگ در محوطه مسجدالاقصی و محله سیلوان در محله جنوبی بیت‌المقدس بوده است.

شنبه شب صدها هزار نمازگزار فلسطینی در مسجدالاقصی و بیت‌المقدس، در مراسم احیای شب قدر حضور داشته‌اند.

در پی درگیری‌های شب قدر، جوانان فلسطینی به سمت نیروهای پلیس اسرائیل سنگ پرتاب کردند. این تنش‌ها که از هفته گذشته در مسجدالاقصی و بیت‌المقدس آغاز شده بود سبب دستگیری نزدیک به 60 فلسطینی شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که پلیس اسرائیل روز پنج شنبه واحد ویژه‌ای برای دستگیری فلسطینیان در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی ترتیب داده است اما سخنگوی پلیس اسرائیل تشکیل این واحد را انکار کرد.

تنش‌ها در ماه مبارک رمضان با حضور شهرک‌نشینان یهودی به همراه نیروهای مسلح  در مسجدالاقصی نیز گسترش یافت.

در سال‌های گذشته غیرمسلمانان و توریست‌ها در 10 روزه پایانی ماه مبارک رمضان در محوطه مسجدالاقصی حضور نمی‌یافتند، این درحالی است که امسال صهیونیست‌ها این قانون را زیر پا گذاشته و تنش و درگیری جوانان فلسطینی را تشدید کردند که توسط پلیس اسرائیل سرکوب شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha