دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت  الاسلام عبداللهی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز تقویت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ، سنگر و خاکریز مهم فرهنگی ما در جنگ نرم علیه دشمن است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر این که امروزه یکی از نگرانی ها و دغدغه ها مقام معظم رهبری، علما و مراجع تقلید و عموم متدینین ، ناظر به مساله حجاب و عفاف در کشور است، اظهار داشت: اگر ما می خواهیم که در مقابله با معضل بدحجابی و بدپوششی به نتایج روشن و ملموسی دست پیدا کنیم ، چاره ای نداریم جز آن که همه با احساس مسئولیت و به صورت هماهنگ به این موضوع ورود پیدا کرده و مردم و مسئولان و نخبگان هر کدام به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند.

وی افزود: البته بی شک در این میان ، رسانه های جمعی نیز نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی عفاف و حجاب برعهده دارند به ویژه دست اندرکاران رسانه ملی که با برنامه سازی و اخبار در سطح گسترده کشوری می توانند به ایفای نقش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بپردازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با بیان این نکته که جنگ نرم فرهنگی دشمن از جمله عوامل تشدید کننده معضل بدحجابی در جامعه است، گفت: آنچه مسلم است این که دشمن می خواهد در عرصه جنگ نرم فرهنگی، ارزشهای انقلاب اسلامی را خدشه دار کرده و با ترویج بدحجابی در جامعه به جنگ این ارزش‌ها بیاید و نسل جوان را از این مفاهیم ارزشی دور سازد.

وی اضافه کرد: طبعاً وقتی بدحجابی و بی عفتی و بی حیایی در یک جامعه گسترش ‌یابد، امنیت عمومی و اخلاقی مردم آن نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و این مساله هم به ضرر فرد است و هم جامعه چرا که فضای سالم جامعه در پرتو بی بند و باری ها و بی عفتی ها مختل می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha