جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
الجزایری و الریسونی

حوزه/ شمس الدین الجزایری از روحانیون کشور مغرب در اظهاری همسو با احمد الریسونی نائب رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، اختصاص دادن یک قبرستان از قبرستان های شهر به ملحدان را مجاز دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شمس الدین الجزایری از روحانیون کشور مغرب در اظهاری همسو با احمد الریسونی نائب رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و از سران جنبش التوحید و الاصلاح، اختصاص دادن یک قبرستان از قبرستان های شهر به ملحدان را مجاز دانست.

وی در تماس تلفنی با شبکه سی ان ان آمریکا گفت: دفن ملحدان در مقبره ویژه "غیر مسلمانان" جایز است و این کار در تمدن اسلامی مرسوم بوده که مقبره ای را به غیر مسلمانان اختصاص می داده اند تا ملحدان و مرتدان در آن دفن شوند، چون دفن آنها در قبرستان مسلمانان جایز نیست.

الجزایری ادامه داد: البته علمای قدیم قبرستانی را ویژه ملحدان به تنهایی اختصاص نداده اند، بلکه یک قبرستان را به صورت عمومی ویژه غیر مسلمانان قرار داده اند تا تمام غیر مسلمانان در آن دفن شوند و این به خاطر حفظ کرامت انسان است تا جنازه او روی زمین نماند.

پیش از این نیز الریسونی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اختصاص دادن یک قبرستان به ملحدان را جایز و معقول دانسته و گفته بود: مذاهب فقهی اسلامی اتفاق دارند که دفن غیر مسلمانان در قبرستان مسلمانان جایز نیست.

وی همچنین گفته: ملحدان حق دارند مردگان خود را هر طور که بخواهند و با هر روشی به دور از مساجد و قبرستان های مسلمانان دفن کنند و اگر آنها این جنازه ها را رها کنند، مسلمانان حق دارند این جنازه ها را برای جلوگیری از تعفن و آزار دیگران دفن کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha