شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کتاب نامه امام صادق (ع) به شیعیان

حوزه/ کتاب "نامه امام صادق (علیه السلام) به شیعیان" به قلم حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر انصاری، از سوی انتشارات "دلیل ما" به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب یادشده در فرازهایی متفاوت به مطالب اخلاقی پرداخته و گاهی مباحث اعتقادی را نیز بیان کرده است. همچنین حقوق اجتماعی و عبادات تبیین شده و کلیاتی از مبانی اسلام مطرح گردیده است.

شیعیان برای نشان دادن اهمیت این نامه که خود «ادب نامه اهل بیت (علیهم السلام)» نامیده شده، شش امر را در نظر داشته باشند:

«به محتوای آن ایمان داشته باشند»، «در آن دقت کنند و مطالب آن را بین خود مورد مذاکره قرار دهند»، «بدان عمل کنند تا آثار آن را در زندگی خود نشان دهند»، «از آن نسخه برداری کنند و آن را به دست یکدیگر برسانند»،

«هر از چند گاه بدان مراجعه کنند و بار دیگر مطالعه کنند و به فراموشی نسپارند»، «مبادا آنچه به صرفه آنهاست عمل کنند، و آنچه با هواهای نفسانی موافق نیست کنار گذارند!».

این شیوه نامۀ حیات طیبه مستقیما از دستخط امام معصوم (ع) پس از قرن ها به دست ما رسیده و باید هر شیعه جعفری، آن را سرلوحه برنامه های روزانه خود قرار دهد و به عنوان سرمشقی ابدی چراغ راه زندگی خود کند.

امروزه جوامع بشری نیازمند الگوهای مناسب برای زندگی موفق هستند و به ضرس قاطع می توان گفت که دین اسلام و به ویژه مذهب شیعه، بیان کننده تنها راه سعادت است. تعالیم الهی برای سبک زندگی اجتماعی دینی توسط پیشوایان معصوم (علیهم السلام) بارها و بارها گوشزد شده و جوانب مختلف آن تبیین شده است.

در این میان، یکی از جامع ترین راهکارها نامۀ مشهور امام صادق (علیه السلام) خطاب به شیعیان و رهروان است که ابعاد متفاوتی از یک زندگی معنوی مادی را به تصویر کشیده است.

در ایام شهادت امام صادق (علیه السلام)، چاپ سوم کتاب "نامه امام صادق (علیه السلام) به شیعیان" در 64 صفحه رقعی، توسط حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر انصاری به همت انتشارات "دلیل ما" منتشر شده است. علاقمندان برای تهیه کتاب می توانند به نشانی اینترنتی: http://dalilema.ir مراجعه نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha