جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد علی حضرتی ها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین

حوزه/ مدیر کل میراث فرهنگی وگردشگری استان قزوین به بازسازی مدرسه علمیه تاریخی سردارین اشاره کرد و گفت: بازسازی و احیای این مدرسه از اولویت های میراث فرهنگی استان است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، محمدعلی حضرتی ها، مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری استان قزوین، امروز در نشستی با مدیر حوزه علمیه استان با  اشاره به جایگاه ممتاز حوزه قزوین، گفت: حوزه قزوین درسطح کشوراز جایگاه رفیع وممتازی برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری استان قزوین خاطرنشان کرد: دراین استان مدارس علمیه قدیمی بی نظیری وجود دارد که نمونه آن مدرسه صالحیه می باشد.

وی به بازسازی مدرسه علمیه تاریخی سردارین نیز اشاره کرد و بیان داشت: بازسازی این مدرسه تاریخی از اولویت های میراث فرهنگی استان می باشد.

برخی مدارس قدیمی در حال تخریب اند

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی نیز در این نشست بر ضرورت بازسازی واحیا ء مدارس علمیه تریخی استان قزوین تاکید و اظهار کرد: زمانی مدارس علمیه قزوین مهد بزرگان، فرهیختگان و عالمان برجسته بودند، اما متاسفانه برخی از این مدارس به مرور زمان درحال تخریب هستند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به وضعیت مدرسه علمیه سردارین، بیان کرد: مدرسه سردارین یکی از مدارس تاریخی است و میراث فرهنگی باید کار بازسازی آن را به صورت جدی پیگیری کند، تا در اختیار علاقه مندان علوم حوزوی قرار گیرد.

وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش های دست اندرکاران میراث فرهنگی در بازسازی بخشی از مدرسه علمیه صالحیه، افزود: این مدرسه به دلیل سبک معماری و همچنین پرورش علما و بزرگان و تقدیم شهدای طلبه، از جایگاه ویژه ای برخوردار است، لذا باید نگاه ویژه ای به این نوع مدارس در استان قزوین داشته باشیم.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha