شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
مهمانی شنای زنان مسلمان فرانسوی لغو شد

حوزه/ سانس خصوصی استخر گروهی از زنان مسلمان فرانسوی در پارک‌ آبی مارسی در پی دریافت پیام تهدید به مرگ و گلوله لغو شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam.net، مهمانی استخر گروهی از زنان مسلمان فرانسوی در یک پارک‌ آبی در شهر مارسی فرانسه که سرو صداهای زیادی را برپا کرده بود، در پی دریافت پیام تهدید به مرگ و گلوله لغو شد.  

یکی از برگزارکنندگان این مراسم گفت: باعث حیرت و تاسف است که این مسئله تا این حد بحث‌ برانگیز شده است. وضعیت به شکلی غیرواقعی از توهین و درخواست‌های پی درپی روزنامه‌نگاران به تهدید مرگ برای اعضای تیم تبدیل شد.

جریان از زمانی آغاز شد که یک گروه اجتماعی- ورزشی زنان و کودکان، مرکز شنای شهر را برای مهمانی خصوصی رزرو کردند و زنان مسلمان قصد داشتند در این مهمانی خصوصی از مایوهای اسلامی استفاده کنند. اما این میهمانی خصوصی پس از دریافت پیام‌های تهدید آمیز و سخنان شهردار شهر لغو شد. به گفته برگزارکنندگان، واکنش‌های تهدید آمیز به گونه‌ای بود که یک نامه تهدید آمیز به همراه چندین گلوله برای بعضی از اعضای گروه فرستاده شد.

مدیر این استخر در این باره گفت: ما واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی دیدیم که بی‌اندازه اسلام‌هراسانه، خارجی هراسانه، نژادپرستانه و غیرقابل تحمل بودند و با وجود آنکه کاملا این برخوردها را محکوم می‌کنیم اما نمی‌توانیم ریسک کنیم.

گروه زنان مسلمان اعلام کردند: این مراسم قرار بود برای آرامش و تسکین بانوان و کودکان مسلمان باشد، اما برخوردهای رسانه‌ای آن را به یک آسیب روحی تبدیل کردند و مسئله‌ای برای مداخله سیاستمداران و مجادله‌گران تنگ نظر بوجود آوردند. گروه همچنین اضافه کرد که آنان قصد دارند اقدامات قانونی علیه تهدیدها انجام دهند.

نزدیک به 6 میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می‌کنند و این کشور بزرگترین کشور با جمعیت مسلمان در اروپا می‌باشد. فرانسه همچنین نخستین کشور اروپایی است که حجاب اسلامی کامل صورت و پوشیه را ممنوع اعلام کرده است، به علاوه از سال 2004 تا کنون پوشیدن روسری در مدارس فرانسه نیز غیرقانونی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha