شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مفتی مصر

حوزه/ مرکز رصد فتاوای تکفیری وابسته به دارالافتاء مصر، در بیانیه ای تاکید کرد: عملیات تروریستی شهر نیس فرانسه نشان می دهد محدودیت های امنیتی به تنهایی نمی تواند جلوتروریست را بگیرد؛ بلکه باید با پدیده خشونت و افراطی گری به شکل همه جانبه مبارزه کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز رصد فتاوای تکفیری و دیدگاه های افراطی وابسته به دار الافتاء مصر، در بیانیه ای گفت: عملیات تروریستی که شب جمعه، در شهر نیس فرانسه رخ داد و سبب قتل 84 نفر و زخمی شدن ده ها تن گردید، به وضوح نشان می دهد تدابیر و محدودیت های امنیتی به تنهایی نمی تواند ایجاد امنیت کند و جلو عملیات های تروریستی را بگیرد، بلکه باید با پدیده خشونت و افراطی گری به شکل کلی و همه جانبه مبارزه کرد. باید اندیشه افراطی گری و خشنونت از طریق فکری مبارزه کرد و با اقناع اندیشه، افراد را از لیز خوردن به سمت افکار ترورسی نجات داد.

این مرکز در بیانیه ی خود تاکید کرد: اقدامات امنیتی قوی و اعلام حالت فوق العاده ممکن است از هجم حملات ترورسیتی و استفاده از سلاح برای کشتن شهروندان بکاهد؛ اما آن را به کلی از بین نمی برد؛ زیرا اگر کسی بخواهد با کامیون شهروندان را زیر گرفته له کند، اقدامات امنیتی سختگیرانه هم نمی تواند جلوی آن را بگیرد. مخصوصا زمانی که آن فرد تصور کند این کار او جهاد فی سبیل الله است و این کاری است که داعش آن را خوب بلد است.

در این بیانیه آمده است: مبارزه با افکار افراطی و اصلاح مفاهیم غلط که گروه های خشونت طلب ترویج می کنند و جلوگیری از پیوستن جوانان به این گروه ها، بهترین روش برای جلوگیری از عملیات های تروریستی و ریختن خون بی گناهان می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha