سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام و المسلیمن احمد عابدی،مدیر حوزه فارس

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: با نگاه به سیره کریمه اهل بیت(س) می توان فهمید که کرامت و عزّت در خودآرایی، بدحجابی و... نیست، حتّی در مدرک و شغل و درآمد و استقلال هر چه بیش تر زن در برابر مرد نیست، بلکه اعتقاد و ایمان مسیر کرامت را هموار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی ، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در فارس، با اشاره به غنای فرهنگ رضوی و با تاکید بر این که عمل به آموزه های رضوی نیاز مبرم جامعه بشری است، گفت: از این حیث که هر یک از اهل بیت(ع) در سیره­ ای خاصّ، شاخص شده اند، در مورد امام رضا(ع) شاید بتوان بر اوج زهد و عبادت و تهحّد در قلۀ سیاست و مقامات دنیوی تکیه کرد.

مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه دنیا، مقامات و پُست اغلب افراد ضعیف النّفس را پست می کند، ادامه داد: امام رضا(ع) الگویی هستند که متموّل شدن و به مقامات دنیوی دست یافتن نباید سبب خودفراموشی  و خدافراموشی گردد.

وی همچنین با تاکید بر ترویج حجاب و الگوگیری از حضرت معصومه(س)، تصریح کرد:  تبیین جایگاه والای انسان و کرامت نفسانی و ذاتی او در میان سایر مخلوقات به خصوص جایگاه زن در نظام آفرینش از منظر اسلام، تبلیغ گسترده برای عوارض و عواقب بد حجابی در جامعه،  غنا بخشی فرهنگی به بانوان و آقایان، ارائۀ الگوهای موفق زنان محجبه و تشویق آنان و نیز تشویق و ترغیب دیگران به الگو گیری از ایشان راهکارهای خوبی برای ترویج حجاب در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با تاکید بر جایگاه و عظمت حضرت معصومه(س) بیان داشت: این بانوی اسلام چنان با عظمت است که امام موسی بن جعفر(ع) در تکریمش فرمود: «فداها أبوها» و معصوم هشتم و نهم بر زیارتش تأکید و ثواب زیارتش را بهشت قرار داده اند.

وی  با تاکیدبر الگوگیری بانوان از حضرت معصومه (س) افزود: با نگاه به سیره این بانوی مکرم می توان فهمید که کرامت و عزّت در خودآرایی، بدحجابی و... نیست!! حتّی در مدرک و شغل و درآمد و استقلال هر چه بیش تر زن در برابر مرد نیست، بلکه اعتقاد و ایمان مسیر کرامت را هموار می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha