دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علمای بحرین

حوزه/ رژیم آل خلیفه در ادامه رفتار تبعیض آمیز و خودکامه خود اقدام به بازداشت چند تن از علمای دینی بحرین که در تشکیل خط دفاعی در تحصن گسترده مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم نقش فعالی داشتند، کرده است. این قدام برای هدف قرار دادن موجودیت ساکنان اصیل بحرینی و هویت آنان صورت گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،‌ رژیم آل خلیفه در ادامه رفتار تبعیض آمیز و خودکامه خود اقدام به بازداشت چند تن از علمای دینی بحرین که در تشکیل خط دفاعی در تحصن گسترده مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم نقش فعالی داشتند، کرده است. این اقدام برای هدف قرار دادن موجودیت ساکنان اصیل بحرینی و هویت آنان صورت گرفت.

قرار بازداشت به مدت 15 روز صادر شده و اسامی اشخاص به شرح ذیل است: سید محمد هادی الغریفی (فرزند شهید سید احمد الغریفی)، شیخ حسین المحروس، سید یاسین الموسوی، شیخ منیر المعتوق، شیخ عزیز الخضران، شیخ عماد الشعله. علمای دیگری هستند که بیش از یک ماه است که باز داشت شده اند که سرشناس ترین آن ها سید مجید المشعل رئیس مجلس علمایی که در آستانه محاکمه است و شیخ محمد جواد الشهابی مدیر یکی از حوزه های علمیه است و شیخ فاضل الزاکی، یکی از ائمه جماعت مسجد امام صادق (ع) در شهر "الدراز" است.

به گفته فعالان حقوقی، رژیم آل خلیفه سعی دارد استقامت و پایداری علما را در مقابله با محاکمه آیت الله قاسم در هم شکند. هم چنین اشاره کردند که سرعتی که رژیم در بازداشت و احضار علما به خرج می دهد برای راه اندازی جنگ روانی درمیان تحصن کنندگان "الدراز" و رساندن پیام هشدار به علمای سرشناس و بزرگ دینی است.

منابع نزدیک علما تاکید می کنند که آن ها بر موضع خود پایدار هستند و این اقدامات هیچ تأثیری بر آن ها ندارد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha