جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
 کارگران مسلمانی که به خاطر نماز اخراج شده بودند به حق‌شان رسیدند

حوزه/ وزارت کار کلرادو در اختلاف میان شرکت بسته بندی گوشت کارگیل و کارگران مسلمان اخراج شده، طرف مسلمانان را گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از startribune.com، وزارت کار کلرادو در ایالت کالیفرنیای آمریکا در اختلاف میان شرکت بسته بندی گوشت کارگیل و کارگران مسلمان اخراج شده، طرف مسلمانان را گرفت.

به این ترتیب دولت ایالتی کلرادو با حمایت از کارگران مسلمان اخراجی که عمدتا سومالی تبار بودند، کارخانه بسته بندی گوشت کارگیل را مقصر دانسته و به این ترتیب شرکت کارگیل موظف است برای 114 کارگر سابق این شرکت حقوق بیکاری درنظر بگیرد.

جریان از این قرار بود که در دسامبر سال گذشته، حدود 150 تن از کارمندان مسلمان شرکت بسته بندی گوشت کارگیل در فورت مورگان واقع در کلرادو از کار خود استعفا دادند زیرا مدیران ارشد این شرکت ساعات کاری کارمندان را تغییر داده و جابه جایی زمان‌ کاری سبب شده بود تا مسلمانان فرصت خواندن نمازهای یومیه را نداشته باشند. این درحالی بود که مدیران این شرکت منکر چنین تغییراتی بوده و آن را سوءتفاهم اعلام کرده بودند.

کمیته تحقیق وزارت کار کلرادو در بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که شرکت کارگیل در دسامبر 2015 ، با تغییر زمان کار کارگران، اقدام به برداشتن زمان استراحت نماز آن‌ها کرده‌اند. این تغییر  نسبت به برنامه قبلی که معمولا برای نماز خواندن کارگران استراحت کوتاهی درنظر گرفته می‌شود، بسیار عمده بود.

سرپرست کارگران نیز به آن‌ها گفته بود این تغییرات مستقیما از سوی مدیریت ارشد انجام شده است. کارگران نیز در جلسه‌ای که با مدیران داشتند همین پاسخ را شنیدند. به این ترتیب پس از اینکه مدیران ارشد اعلام کردند که استراحت‌های مذهبی به شدت محدود خواهند شد، عده زیادی از کارگران اقدام به استعفا کردند.

حتی اتحادیه کارگری نیز از مسلمانان حمایت نکرد

تحقیقات همچنین نشان داده بود که میان اتحادیه کارگران کلرادو و کارگران سومالیایی تنش‌های نژادپرساته‌ به وجود آمده‌اند و با وجودی که کارگران از اتحادیه کارگری کمک خواسته بودند اما آنان هیچ اقدامی در راستای همکاری با کارگران انجام نداده‌اند.

جیلانی حسین مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی اسلامی (کایر) در مینه سوتا در این زمینه گفت: ما این پیروزی را به کارگران مسلمان تبریک می‌گوییم و امیدواریم این مبلغ برای آن‌ها در رویارویی با مشکلات اقتصادی پیش رو کمک کننده باشد.

یک سوم کارگران شرکت کارگیل و مجتمع وسیع فورت مورگان با 2 هزار و 100 کارمند را مهاجران آفریقایی یا فرزندان مهاجران آفریقایی تشکیل می‌دهند و بیشتر کارگران این شرکت نیز اسپانیایی تبار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha