یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
توطئه دولت آفریقایی بنین برای ممنوع کردن حجاب در مدارس این کشور

حوزه/ سراج الدین محمد از سوی مسلمانان بنین گفت: گرایش‌های اسلام‌هراسانه تا حدی بالا رفته که دولتمران قصد ممنوع کردن حجاب را دارند و هدف آن‌ها پاک کردن رد اسلامیت از سیستم آموزشی مدارس است.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مسلمانان جمهوری بنین واقع در غرب آفریقا اعلام کردند در صورتی که دولت این کشور بخواهد قانونی در راستای ممنوعیت پوشیدن حجاب توسط دانش آموزان دختر در مدارس دولتی تصویب کند، مسئولان دولتی را به دادگاه می‌کشانند.

سراج الدین محمد هماهنگ کننده گروه اسلامی عدالت و حکومتداری شایسته در بنین در این باره گفت: ما مطلع شده‌ایم که وزارت آموزش و پرورش قصد دارد پوشیدن حجاب توسط دانش آموزان مسلمان در مدارس دولتی را ممنوع اعلام کند. این حرکت در راستای پاک کردن رد اسلامیت از سیستم آموزشی مدارس انجام می‌شود و گرایش‌های اسلام‌هراسانه تا حدی بالا رفته است که دولتمران قصد ممنوع کردن حجاب را دارند.

برپایه این گزارش به نقل از thenewsnigeria.com، محمد در ادامه گفت: بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم که از این اقدام عقب‌نشینی کرده و این تصمیم را عملی نکنید، در غیراین صورت آماده رودررویی با مقابله قانونی بی‌سابقه‌ای از سوی مسلمانان باشید که به خواست خداوند پیروزی قطعا نصیب ما می‌شود.

محمد در ادامه با اشاره به اینکه اخیرا دادگاه ایالت اوسون در نیجریه حکم به حفظ پوشش اسلامی در مدارس داده است، خطاب به فرماندار گفت: این نگرش شما نشانه اهانت به اراده خدا و بی‌توجهی کامل به قانون است که حقوق زنان مسلمان را به رسمیت می‌شناسد. حقوقی که اطاعت از احکام پروردگار را شامل شده و با توجه به اینکه اخیرا نیز در دادگاهی در اوسون نیجریه، حکم به نفع مسلمانان صادر شده است، ما قطعا پیروز خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha