جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 391383
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
شیعیان آفریقا

حوزه/ مدیران حوزه های علمیه شیعی آفریقا خبر آغاز فعالیت انجمن شیعیان آفریقا را اعلام کردند و آن را یک انجمن شیعی غیر دولتی دانستند که مهم ترین هدف آن زمینه سازی برای ظهور امام زمان(ع) می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از "القدس العربی"، رهبران و مدیران حوزه های علمیه شیعی آفریقا خبر آغاز فعالیت انجمن شیعیان آفریقا را اعلام کردند و آن را یک انجمن شیعی غیر دولتی دانستند که در چهارشنبه گذشته در داکار پایتخت سنگال تاسیس شده است.

ابوجعفر دبیرکل این انجمن گفت: این انجمن چهارچوبی برای فعالیت شیعیان آفریقایی است که در جهت آموزش دادن به شیعیان و تقویت ارزش های مسالمت اجتماعی در این قاره فعالیت خواهد کرد و تا زمان برگزاری کنفرانس عمومی شیعیان آفریقا برای انتخاب رهبران انجمن، این انجمن در یک دفتر موقت فعالیت خواهد کرد.

جمعیت مؤسسان این انجمن بکار ولد بکار رهبر شیعیان موریتانی را به عنوان رئیس انجمن، شیخ شریف امبالو الوجعفر از سنگال را به عنوان دبیر انجمن، شیخ محمد علی یوسف الجروتی از اتیوپی را به عنوان نائب رئیس منطقه شمال، شیخ آدامو قاسیسو از موزامبیک را به عنوان نائب رئیس شرق، شیخ محمد تاحایبو از جنوب آفریقا را به عنوان نائب رئیس جنوب، شیخ عبدالله عادل آنتولولو از کنگو را به عنوان نائب رئیس منطقه مرکزی، امام عبدول الناظر دمبا از ساحل عاج را به عنوان نائب رئیس منطقه غربی و جواد شیبو از نیجر را به عنوان امین مالی انجمن انتخاب کردند.

هیئت مؤسسان انجمن شیعیان آفریقا درباره انگیزه های تاسیس این انجمن گفتند: هیئت مؤسسان به این نتیجه رسیدند که تعداد پیروان اهل بیت(ع) در آفریقا رو به افزایش است و از میلیون ها نفر فراتر رفته و بر این باوریم که آفریقا همچنان از استعمار و تغییر خودسرانه نظام ها و مشکلات فقر و بیکاری رنج می برد و یکی از انگیزه های ما تضمین امنیت و سلامت و رفاه ملت های آفریقا به طور عموم و پیروان اهل بیت(ع) به طور ویژه می باشد.

مؤسسان این انجمن همچنین ضمن اشاره به اهداف خود از تاسیس این انجمن تاکید کردند در راس تمام این اهداف، زمینه سازی برای ظهور امام زمان علیه السلام قرار دارد.

در این بیانیه آمده: از اهداف دیگر انجمن، نشر علوم اهل بیت(ع)، ارائه تصویری واقعی از اسلام ناب، حمایت از شیعیان اهل بیت(ع) در سرتاسر آفریقا و تقویت درآمد آنها و دفاع از مسالمت اجتماعی می باشد.

ابوجعفر دبیرکل این انجمن و رئیس شیعیان سنگال به تازگی در یک برنامه تلویزیونی در شبکه والفجر سنگال تاکید کرده بود که پیروان مکتب شیعه در آفریقا و سنگال در حال ازدیاد و گسترش هستند.

وی افزود: در سال 2000 هیئت المزدهر را در سنگال تاسیس کردیم که در زمینه آموزش و پرورش و مدرسه سازی و بزرگداشت مناسبت هایی مانند عاشورا و میلاد پیامبر و میلاد حضرت زهرا و عید غدیر فعالیت دارد و توانستیم در عین حال کتاب ها و مقالات متعددی را منتشر کنیم.

ابوجعفر ادامه داد: مسلمانان آفریقا در اکثریت هستند و زمینه مناسب برای نشر فرهنگ اهل بیت در آفریقا وجود دارد، اما امکانات ما بسیار محدود است و ما نیازمند کتاب و استاد و مبلغ و حمایت مالی و معنوی مراجع هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha