جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام بندانی نیشابوری

حوزه/ سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران از وضعیت موجود فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی موجود انتقاد و خواستار رسیدگی مراجع ذیربط شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عبدالحسین بندانی نیشابوری سه شنبه شب در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با بیان این که 211 سال پیش در شهر مقدس قم، کوچه های عبور زن و مرد از هم جدا بوده است، اظهارداشت: امروزه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) مغازه هایی وجود دارد که موسیقی هایی پخش می کنند که  شایسته نظام اسلامی و در شان این شهر مذهبی نیست.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از ویژگی های شیعیان این است که اموالی که خداوند متعال به آن ها داده، مقداری از آن را برای خود مصرف کرده و بقیه آن را در راه خداوند متعال خرج می کنند.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: روایت از امام صادق(ع) آمده که اگر کسی فکر کند که اهل بیت(ع) محتاج او هستند، کافر است؛ خداوند متعال و اهل بیت(ع) به مال و ثروت انسان ها نیازی ندارند و این وظیفه ماست که مقداری از درآمدمان را راه خدا و اهل بیت(ع) اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: در کدام روایت آمده که در 40 شب چهارشنبه به مسجد مقدس جمکران بیایید، به حاجت خود می رسید یا با امام زمان(عج) دیدار می کنید؛ در هیچ سند و کتابی چنین روایتی بیان نشده است.

وی بیان داشت: چرا انسان باید برای امام زمان(عج) تکلیف و روز تعیین کند؛ باید به اینگونه انتظار داشته باشید که در همان دفعه اول که به مسجد مقدس جمکران آمدید، حاجت روا شوید نه این که 40 شب بعد به حاجت خود برسید.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری ادامه داد: دعا برای حضرت حجت(عج) باید همانند دعای کسی باشد که کارد با استخوانش رسیده است؛ متأسفانه در مجالس مذهبی مرسوم شده که هر گاه دعای برای فرج کردند، یعنی ختم جلسه اعلام شده است.

وی افزود: 211 سال پیش در قم کوچه های زن و مرد جدا بود و گاهی یک زن در خیابان پیدا نمی شد؛ مردها برای زیارت حضرت معصومه(س) باید از پشت پرده ایشان را زیارت می کردند، اما متأسفانه امروز همه چیز برعکس شده و زن و مرد قاطی شده اند؛ این ها برکت را از بین می برد.

سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران گفت: اگر شیعیان یک لحظه با سوز و از ته دل امام زمان(عج) خود را صدا بزنند، مشکلاتشان حل می شود.

وی خاطر نشان کرد: شخصی از حضرت حجت(عج) پرسیده بود که آیا شما شیعیان را با این همه گناه و ظلمی که در حق شما می کنند، دوست دارید؟ امام زمان(عج) آنقدر مظلوم است که می فرماید که ما جز شما شیعیان کسی را نداریم.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha