سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آل خلیفه

حوزه/ رژیم آل خلیفه هیچوقت روز استقلال بحرین را جشن نگرفت؛ این جنبش های ملی بودند که خواستار استقلال بودند و زیر ظلم و استبداد رژیم آل خلیفه سرکوب می شدند. رژیم آل خلیفه این روز را جشن نمی گیرد چراکه موجودیت این رژیم در امتداد استعمار انگلیس است و بقای آن در زیر سایه آمریکا تداوم دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پایگاه بحرینی منامه پست طی یادداشتی با اشاره به روز استقلال بحرین و بی توجهی رژیم آل خلیفه به این روز نوشت:‌رژیم آل خلیفه هیچوقت روز استقلال بحرین را جشن نگرفت؛ چرا که این روز یادآور بدترین تاریخ بحرین است. این جنبش های ملی بودند که خواستار استقلال بودند و زیر ظلم و استبداد  رژیم آل خلیفه سرکوب می شدند. رژیم آل خلیفه این روز را جشن نمی گیرد چراکه موجودیت این رژیم در امتداد استعمار انگلیس است و بقای آن در زیر سایه آمریکا تداوم دارد.

رژیم آل خلیفه با روز استقلال بحرین همانطور  رفتار می کند که با انقلاب میدان لؤلؤ برخورد کرد؛ آن زمان که مردم میدان لؤلؤ را ویران کردند و "خالد بن احمد" وزیر خارجه این روز را بسیار بد دانست.

رژیم آل خلیفه نتوانست با درخواست های شورای ملی در دهه پنجاه که در بالابردن آگاهی ملت نسبت به استقلال بحرین نقش داشت، کنار بیاید. این شورا خواستار استقلال و آزادی بود و توانست فتنه طایفه ای که رژیم آل خلیفه آن را شعله ور ساخته بود را خاموش سازد تا جایی که آل خلیفه نتوانست دوباره آن را به راه بیندازد.

ماهیت استقلال طلبان با تفکر قبیله ای حاکم در بحرین خیلی اختلاف دارد و گرایش معترضان به استقلال از گرایش آن ها به آزادی سرچشمه می گیرد. مورد آخر گِرهی است که آل خلیفه عادت دارد بر آن سرپوش بگذارد و در مقابل آزادی و عدالت خواهان با خشونت وحشیانه کاستی آن را جبران کند.

بنابراین راز نادیده گرفتن روز استقلال بحرین از سوی آل خلیفه روی گرداندن از تسلیم شدن در برابر آزادی مردم است و اینکه بتوانند رفتار وحشی گرانه خود را در سرکوبی آزادی در سطح بین الملل پنهان نگه دارند، به همین خاطر به به خود استعمار روی آوردند تا از خود حمایت کند و حاکمیت خود را در سطح بین الملل قانوناً ثبیت کنند. بر همین اساس نظام قبیله ای آل خلیفه می خواهد که 16 دسامبر عید ملی قرار گیرد و این روزی است که آل خلیفه در مسند حکومت نشستند.

اما ملت بحرین روز استقلال بحرین را جشن می گیرد نه عید آل خلیفه را. این همان ملتی است که خواستار برکناری نظام دیکتاتوری و گسترش آزادی و عدالت در کشور است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha