سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بحرین

حوزه/ مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد: دوستداران اهل بیت(ع) در بحرین توسط حکومت این کشور مورد ظلم و ستم قرار می گیرند و از انواع ظلم طایفه ای و نقض حقوق سیاسی و دینی خود رنج می برند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز حقوق بشر بحرین روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد دوستداران اهل بیت(ع) در بحرین توسط حکومت این کشور مورد ظلم و ستم قرار می گیرند و از انواع ظلم طایفه ای و نقض حقوق سیاسی و دینی خود رنج می برند.

این مرکز افزود: احضار و بازداشت علما و روحانیون شیعه در بحرین به 87 مورد رسیده و این در حالی است که علما و رحانیون به صورت روزانه محاکمه می شوند و آل خلیفه در این راستا حتی از محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم نیز خودداری نکردند در حالی که تنها اتهام ایشان عمل به وظیفه شرعی دریافت خمس می باشد.

در این بیانیه آمده: بیانیه کارشناسان سازمان ملل در تاریخ 16 آگست 2016 گواه مهمی بر وجود سیاسیت های ظالمانه علیه شیعیان بحرین می باشد و حتی گروهی از کارشناسان سازمان ملل نیز خواستار توقف اقدامات ظالمانه آل خلیفه علیه شیعیان شدند.

مرکز حقوق بشر بحرین در پایان از مسئولان بحرین خواست سیاست های ظالمانه خود علیه شیعیان را متوقف کنند و به جای آن زمینه را برای برخورداری شیعیان بحرین از حقوق قانونی خود فراهم سازند و تمام محاکمه های ناعادلانه علما و روحانیون و فعالان شیعه را متوقف کنند؛ چراکه این محاکمه ها بر اساس حمله به شیعان انجام می شود و فاقد ویژگی عدالت می باشد.

این مرکز افزود: از مسئولان بحرین می خواهیم به راه گفتگو و آشتی ملی بازگردند و به مؤسسات جامعه مدنی اجازه فعالیت بدهند و فرصت های جدیدی برای این مؤسسات ایجاد کنند تا آنها هم به رشد سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بحرین کمک کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha