دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید مرتضی بختیاری

حوزه/ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه همان فرهنگ میهمان نوازی اربعین در عراق باید در مشهد نیز بروز یابد، گفت: درهای منازل مجاوران حرم حضرت رضا علیه السلام باید به روی زائران باز باشد، اینکه زائری در کنار خیابان شب را صبح کند، در شان زائر حضرت رضا(ع) و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سید مرتضی بختیاری در مراسم تجلیل از دستگاه‌های مجری جشن‌های دهه کرامت، با اشاره به جایگاه عظیم فرهنگ رضوی در رشد و تعالی انسان، تاکید کرد: یکی از بزرگترین رسالت‌های مدیران اجرایی مشهد مقدس، پیاده سازی فرهنگ رضوی در سطح جامعه است.

وی در این مراسم که عصر امروز و با حضور مدیران اجرایی دستگاه‌های مختلف استان خراسان رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، این دو شهید والامقام را به عنوان الگوهای ممتاز مدیریت اسلامی برای مدیران اجرایی کشور معرفی و ابراز کرد: تمام شئون زندگی آن‌ها سرشار از اخلاص برای خدمت به اسلام و مردم بود.

وی در ادامه بر لزوم گرامیداشت زائران رضوی تاکید کرد و با بیان اینکه باید در جای جای مشهد مقدس، رافت و معارف امام رضا(علیه السلام) متجلی باشد، گفت: تمام نقاط و دستگاه‌های اجرایی مشهد باید جلوه حضرت رضا(علیه السلام) و معطر به فرهنگ رضوی باشند. این فرهنگ قطعا راه نجات و رمز برون رفت از بسیاری مشکلات است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، افزود: هر فردی از هر قوم و جایگاهی، هنگامی که با انگیزه زیارت به مشهد مقدس سفر می‌کند، زائر امام رضا(علیه السلام) است و تکریم این زائران وظیفه‌ای بردوش تمامی مجاوران بارگاه منور رضوی است.

بختیاری با توصیه به مدیران اجرایی استان خراسان رضوی برای تلاش هرچه بیشتر در راستای اشاعه فرهنگ رضوی در ادارات استان، گفت: سنت‌های غنی اسلامی نه تنها باید حفظ، بلکه باید در جامعه تقویت شود. القاب زیبای «کربلایی» و «مشهدی» که به زائران مشهد و کربلا داده می‌شود، ریشه‌ در تاریخ و فرهنگ غنی مردمان مسلمان ایران دارد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اقدامات آستان قدس رضوی برای بزرگداشت دهه کرامت اشاره کرد و رویکرد جدید در دهه کرامت امسال را مکمل جشن‌های ایام دهه کرامت سال‌های گذشته خواند.

وی با بیان این مطلب که همزمان با دهه کرامت امسال، کاروان‌هایی از خادمان، روحانیان و ذاکران حضرت رضا(ع) با عنوان «زیر سایه خورشید» به 350 شهرستان کشور و 9 کشور جهان سفر کردند، ابراز کرد: کاروان‌های زیر سایه خورشید فرهنگ رضوی و نماد بارگاه منور حضرت علی بن موسی رضا(ع) را به عاشقان ولایت و امامت ارائه دادند.

بختیاری در پایان تمامی دستگاه‌ها، بخش‌ها و صنوف مختلف را به همکاری با آستان قدس رضوی در راستای اشاعه معارف اسلامی به ویژه فرهنگ رضوی فراخواند و گفت: خدمت به زائران رضوی قطعا موجب خشنودی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(علیه السلام) می شود و خشنودی ایشان، خشنودی پیامبر اکرم(ص) و به طبع آن خشنودی خداوند متعال را در پی خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار مدیران اجرایی ارگان های مجری جشن های دهه کرامت به ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات خود پرداختند و در پایان قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اهدای لوح از آن ها تجلیل به عمل آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha