یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا

حوزه/ رئیس کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به سرعت علم و دانش، همچنین موج عظیم اطلاع رسانی و ظهور فناوری های نوین، در مساله رسانه و دغدغه های موجود آن فقط اصحاب رسانه می توانند مسائل خود را حل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا جمعه شب در دومین گردهمایی انجمن سواد رسانه در جمع اساتید رشته ارتباطات و رسانه  که در دهکده وسف قم برگزار شد اظهارداشت: اگر با یک موضع فناورانه به مسائل پیرامونی توجه کنیم، خواهیم دید با یک نوع واژگونی مواجه هستیم، واژگونی که بعضا در دست ما نیست و به قول وزیر فناوری و اطلاعات بیشتر در بخش سخت افزاری آن احاطه و اشراف داریم.
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) افزود: امروز ما اسیر روزمره گی ها شده ایم و از مسائل اصلی و  سرعت تکنولوژی در حال عبور غافل بوده ایم، تا کنون چقدر توانسته ایم در حوزه اخلاق، فقه، حقوق، فرهنگ، فلسفه و مطالعات فرهنگی کار علمیاتی اثربخشی انجام دهیم؟
وی ادامه داد: اگر امروز بسیاری از برداشت ها از غرب می باشد، بدلیل ارتباط ارگانیکی است که در جهان غرب از ابتدا در جریان بوده است و این در حالی است که متخصصان خودمان چندان توجهی به آن ندارند و این نظام و تمدن در مجموعه ای ساخت یافته شکل گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین پارسانیا بیان داشت: ما امروز نیاز به یک بازبینی داریم، حوزه علمیه ما از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار است به شرط آنکه خودش را دریابد و به قدرت ذاتی خود پی ببرد.
استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: بحث ارتباطات و رسانه، مساله ما است و خودمان باید همه همت  را در این مسیر هزینه کنیم و ابتدا باید موضع نظری خودمان را کاملا مشخص کنیم سپس به ماموریتی که بر عهده داریم بپردازیم.
انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha