جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
سید عباس صالحی

حوزه/ معاون فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف اسلامی دشمنان تکفیری را ضربه زدن به ایران اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، عباس صالحی عصر امروز در مراسم اختتامیه شعر و داستان یک دقیقه ای حافظان حرم که در سالن شهید آوینی اداره کل ارشاد قم برگزار شد،گفت: دفاع از حرم اهل بیت(ع) یکی از مهم ترین و با ارزش ترین افتخاراتی است که قسمت انسان های والا می شود.

وی گفت: حضور در این منطقه ادامه دفاع از آرمان قدس است؛ بیش از 70 سال است که قدس توسط رژیم صهیونیست غصب شده است، سوریه کشوری است که در خط مقدم مقابله اسرائیل قرار دارد و این موضوع سبب شد تا حذف مقاومت انجام شود.

صالحی با ذکر این مطلب که امروزسوریه سمبل ایستادگی در برابر استکبار است گفت:  گروه های تکفیری از حضور در این جنگ اهداف بسیاری را در سر می پرورانند؛ تروریست تکفیری در این منطقه پا گرفته است و می خواهد اسلام آمریکایی که اسلام سازش و خشونت است را ترویج کند و از اسلام چهره ای منفور نشان دهد.
معاون فرهنگی و هنری وزارت ارشاد گفت: مقاومت در سوریه مقاومت در برابر اسلامی تحریفی و خشونت آفرین است و همان گونه که رهبری تاکید کردند گروه های تکفیری تلاش می کنند با جنگ در منطقه به ایران اسلامی ضربه بزنند؛ هدف قطعی آنها از این جنگ ضربه زدن به ایران است.

وی گفت: شهدای مدافع حرم  در واقع حافظان مرز ایران اسلامی هستند؛ این حضور به نوعی پاسداری از نمادهای پاک اهل بیت(ع) است که مقدس است، مدافعان حرم در برابر هجوم تکفیری برای تخریب آن ایستادگی می کنند.
وی اظهارکرد: دفاع از حرم اهل بیت(ع) پاسداری از ارزش های دینی و اعتقادی است؛ قطعا اگر جریان ضد شیعی درمنطقه سلطه پیدا کند نشانی از مکتب اهل بیت(ع) نمی ماند به همین دلیل است که ارزش و اهمیت این جهاد الهی بیشتر خود نمایی می کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: باید با همدلی دشمن را در رسیدن به هدف خود ناکام بگذاریم؛ دفاع از حرم جریانی احساسی و هیجانی نیست، بلکه ادله عقلانی و دینی و اعتقادی پشت آن است، به مدد عنایات اهل بیت(ع) شرایطی ایجاد شده است که گروه های تکفیری نتوانستند به اهداف خود در سوریه و عراق برسند.
وی در پایان بر لزوم برگزاری همایش ها و جشنواره های شعر و ادبیات و استفاده از ادبیات غنی فارسی برای زنده نگاه داشتن فرهنگ شهادت و به خصوص مدفاعان حرم تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha