شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسینی پور

حوزه/ معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان یزد، تشکیل کمیته تبلیغات و جذب، برگزاری دوره های دانش افزایی اساتید و مسابقات علمی طلاب، و اجرای برنامه های قرآنی را از مهمترین اقدامات این معاونت در سال تحصیلی ۹۵- ۹۴ برشمرد.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور، معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در یزد به تشریح مهمترین اقدامات این معاونت در سال تحصیلی 94-95  پرداخت.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی 94-95 تعداد  19 مورد بازدید از مدارس علمیه استان انجام شد که در این بازدیدها معاون و کارشناسان آموزش با حضور در مدارس در جلسات جداگانه با مدیران و معاونان آموزش و طلاب مدارس به بررسی وضعیت آموزشی مدرسه و پیگیری مسائل آموزشی و مشکلات احتمالی طلاب در امور آموزشی می پرداختند.

* برگزاری آزمون شفاهی ارتقاء پایه تحصیلی

معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان یزد افزود: طبق آئین نامه حوزه های علمیه طلاب در پایه های سه، شش، هفت، 9 و 10 برای ارتقاء به پایه بالاتر موظف به شرکت در آزمون شفاهی هستند که آزمون پایه سه در نوبت های متعدد در تمام مدارس برگزار شد و پایه های ششم تا دهم طی دو مرحله برگزاری آزمون شفاهی با حضور اساتید اعزامی از قم شاهد قبولی 90 درصد طلاب در مرحله دوم بودیم.

* مسابقات علمی

حجت الاسلام حسینی پور یکی دیگر از فعالیت های معاونت آموزش حوزه علمیه استان یزد را برگزاری مرحله مدرسه ای و استانی مسابقات علمی عنوان کرد و افزود:  در مرحله مدرسه ای از بین 300 طلبه شرکت کننده دارای شرایط در آزمون تعداد 32 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند که در آزمون مرحله استانی نیز از بین 27 نفر شرکت کننده تنها  یک نفر به مرحله کشوری راه یافت.

*اجلاسیه اساتید

وی  بیان کرد: برای اولین بار در حوزه علمیه استان یزد اجلاسیه اساتید ادبیات با موضوع بررسی راهکارهای ارتقای سطح ادبیات طلاب با حضور اساتید در مدیریت استان و در بهمن ماه 94 هم یک دوره فشرده دانش افزایی ادبیات طی دو روز با حضور اساتید کشوری از قم به میزبانی یزد و یک دوره دو روزه دانش افزایی تجوید با حضور اساتید تجوید مدارس به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: یکی از بهترین راه های ارزیابی علمی و تسلط فرد بر مطالب کتاب، آزمون شفاهی است که در سال تحصیلی 95-94 با تصویب شورای حوزه علمیه استان و پیگیری های معاونت آموزش برای اولین بار در90 درصد مدارس علمیه استان این آزمون توسط اساتید همان مدارس برگزار شد.

*طرح نظارت بر مباحثات

حجت الاسلام حسینی پور یکی دیگر از برنامه های معاونت آموزش  را اجرای نظارت بر مباحثات طلاب بر اساس فرم های خوداظهاری و نظارت توسط معاونین آموزش و اساتید در بیشتر مدارس بیان کرد.

*پذیرش سال تحصیلی 96-95

وی ادامه داد: در بهمن ماه 94 کمیته پذیرش در مرکز مدیریت استان و با حضور مدیر و معاونین این حوزه و با هدف برنامه ریزی های لازم در امر تبلیغات و جذب افراد مستعد و علاقه مند به علوم دینی تشکیل شد که از عملکردهای شاخص آن تشکیل 30 جلسه تبادل نظر در مدیریت استان و صدا و سیمای مرکز یزد و دیگر نهادها و سازمان ها و نیز تشکیل کمیته تبلیغات در مدارس علمیه با محوریت مدیر مدرسه و تهیه مستند معرفی حوزه علمیه یزد در چند نوبت به شمار می رود.

*تعامل با معاونان آموزش مدارس و جذب اساتید و کادر

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد برخی دیگر از برنامه های این معاونت در سال گذشته را تشکیل جلسات معاونان آموزش مدارس به میزبانی استان و مدارس با هدف ارزیابی عملکرد، جذب 32 استاد جدید و ارتقای حکم تدریس پنج استاد و جذب هفت طلبه فعال به عنوان کادر در مدارس بیان کرد .

*تصحیح متمرکز اوراق امتحانی

حجت الاسلام حسینی پور گفت: در خرداد و مرداد ماه بیش از 6500 برگه امتحانی با حضور اساتید استان به صورت متمرکز در مدیریت حوزه علمیه استان یزد تصحیح شد.

وی در پایان از مدیر حوزه علمیه استان یزد، کارشناسان معاونت آموزش، مدیران و معاونان آموزش تمام مدارس استان که خالصانه و فعال در ارتقای فعالیت های آموزشی مدارس علمیه همکاری کرده اند قدردانی کرد.

انتهای پیام / ص

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha