یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمد کارگر شورکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران یزد از آغاز سال تحصیلی ۲۰ مدرسه علمیه خواهران در سطح استان خبر داد و گفت: سال تحصیلی گذشته، تعداد هزار نفر در سطح یک تا چهار ثبت نام کردند که این آمار با رشد ۴۰ درصدی به هزار و ۴۷۳ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در جمع مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه خوهران یزد در خصوص آخرین آمار مدارس فعال در سطح استان یزد اظهار کرد: شهرستان یزد به عنوان مرکز استان دارای هفت مدرسه خواهران است که از این تعداد یک مدرسه در سطح سه (کارشناسی ارشد) و شش مدرسه در سطح دو (کارشناسی) است.

*تأسیس دو مدرسه دیگر تا پایان سال در شهر یزد

وی ادامه داد: مقدمات راه اندازی دو مدرسه دیگر در شهرستان یزد شامل سطح دو و سطح چهار(دکترا) در حال انجام است که می بایست تمام شرایط اعم از استحکام بنای آن مورد تأیید کمیته بررسی و تصویب قم قرار گیرد که آمار مدارس شهرستان یزد به 9 مدرسه خواهد رسید.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد افزود: شهرستان های اردکان و میبد هر کدام با سه مدرسه علمیه از نظر تعداد مدارس پس از شهرستان یزد قرار می گیرند که سه مدرسه در شهرستان اردکان شامل دو مدرسه سطح دو در شهرهای اردکان و احمد آباد هرکدام یک مدرسه سطح دو و یک مدرسه هم در سطح در شهر اردکان دایر است  و شهرستان میبد نیز سه مدرسه علمیه شامل سطوح دو، سه و چهار است.

*تأسیس اولین مدرسه سطح چهار در میبد

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی به آمار مدارس سطح چهار نیز اشاره کرد و گفت: در استان های قم، تهران، اصفهان و همچنین یزد مدرسه خواهران سطح چهار(دکترا) وجود دارد.

همه شهرستان های استان یزد دارای مدرسه خواهران هستند

وی آمار سایر شهرستان های استان یزد یعنی تفت، مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم را هر کدام یک مدرسه در سطح دو(کارشناسی) عنوان کرد و افزود: در شهرستان اشکذر همانطور که اخیرا در اخبار اعلام شد در سال تحصیلی جدید اولین مدرسه علمیه خواهراناین  شهرستان با 40 طلبه آغاز به کار می کند.

*یزد؛ رتبه اول پذیرش طلبه در کشور

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از کسب رتبه اول کشور حوزه علمیه خواهران استان یزد در جذب طلبه خبر داد و گفت: با تلاش همه عزیزان اعم از مدیران، کادر مدارس، تبلیغ چهره به چهره و تبلیغات صدا و سیما و رسانه ها در این زمینه استان یزد در سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ در ردیف نخست بیشترین آمار جذب طلبه سطح دو قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: سال تحصیلی گذشته تعداد هزار نفر در سطح یک تا چهار ثبت نام کردند که این آمار با رشد 40 درصدی به هزار و 473 نفر رسید که ظرفیت قبولی ما با توجه به مدارس هر شهرستان، 700 نفر در سطح حدود در کل استان خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: با ارتقای وضعیت مدارس علمیه خواهران استان یزد از نظر کیفیت بنا و سایر مشخصه های یک مدرسه استاندارد از نظر کمی و کیفی، تعداد پذیرش خواهران طلبه در استان یزد افزایش یابد و همه علاقه مندان تحصیل در حوزه بهره مند شوند.

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تعداد بانوان طلبه در حال تحصیل را تا پایان سال تحصیلی گذشته حدود 2700 نفر اعلام کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم تا سقف هزار نفر در سطوح دو تا چهار پذیرش کنیم.

*اهم فعالیت های علمی حوزه علمیه خواهران یزد

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی در خصوص فعالیت های علمی مدارس علمیه خواهران استان یزد اذعان کرد: سال گذشته 16 نفر به المپیاد علمی راه یافتند و پنج نفر از اساتید ادبیات عرب سه ماه است که یک انجمن علمی ادبیات عرب در کوثر نت راه اندازی کرده اند.

وی تصریح کرد: برای ارتقای سطح علمی مدارس علمیه خواهران استان در تابستان امسال 40 نفر به اساتید مدارس افزوده شد.

*فعالیت های پژوهشی

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد با ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشی اهم این فعالیت ها را شامل 34 مورد دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد و 106 تحقیق پایان تحصیلات سطح دو، برگزاری 16 شورای علمی پژوهشی استان با تصویب 40 موضوع کرسی آزاداندیشی و 9 موضوع پایان نامه،  برپایی 50 نشست علمی پژوهشی، دو همایش علمی، یک جشنواره و 10 نمایشگاه کتاب با رویکرد علمی پژوهشی، 10 مسابقه علمی، 50 کارگاه پژوهشی، دریافت 388 اثر پژوهشی در جشنواره علامه حلی، مشارکت 101 اثر پژوهشی در جشنواره بانوی کرامت، ایجاد هشت کانون پژوهشی، هشت انجمن علمی و 16 هسته علمی پژوهشی در استان برشمرد.

*فعالیت های فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، مهمتریت فعالیت های فرهنگی سال گذشته مدارس علمیه خواهران یزد را برگزاری مسابقات قرآنی مرحله استانی در پنج بخش (ترجمه و مفاهیم، تفاسیر ترتیبی و موضوعی، حفظ و قرائت) با حضور 93 طلبه و اعزام 21 نفر به مسابقات کشوری و کسب رتبه برتر، برگزاری اردوی آغاز سال تحصیلی (طلیعه حضور) با 450 جدیدالورود که در سال جدید با 40 درصد افزایش روبروست؛ اعزام 15 نفر از بانوان مبلغ  برای حضور در برنامه های صدا و سیمای استانی، برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه با حضور 100 نفر از طلاب با موضوعات ( استکبار ستیزی، بررسی شبهات ولایت فقیه، موسیقی و دین، تشیع انگلیسی و اقتصاد مقاومتی)، برگزاری دوره تربیت مربی فیض نور با حضور 140 نفر، برگزاری کارگاه فاطمه شناسی با شرکت 100 نفراز سراسر استان،  مسابقات مهدویت با حضور200 نفر، آموزش نویسندگی برای 20 نفر از طلاب، برگزاری دوره خبر نویسی 22 نفر رابط خبری مدارس، اعزام 288 نفر مبلغ به مجامع عمومی و منازل، برپایی 12 مراسم احیای شبهای قدر در مدارس علمیه با حضور خانواده طلاب، برگزاری 104 مورد جلسه روخوانی و روانخوانی قرآن و 128 جلسه تفسیر، برگزاری 187کلاس احکام در مراکز عمومی از جمله پارک ها در مناسبت های مختلف برای پاسخگویی به احکام و شبهات بانوان، برگزاری 13 کلاس تابستانه ویژه کودکان و نوجوان در تابستان امسال عنوان کرد.

*حضور بانوان طلبه در فضای مجازی

وی با اشاره به اهمیت حضور بانوان طلبه در فضای مجازی، اظهار کرد: سال گذشته تحصیلی همایش تقدیر از 50 وبلاگ نویس برتر مدارس خواهران استان یزد و کارگاه آموزشی وبلاگ نویسی سطوح مقدماتی و پیشرفته با شرکت 200 طلبه برگزار شد که هم اکنون آخرین آمار وبلاگ نویسان بانوان طلبه به 450 وبلاگ نویس می رسد که از آنان انتظار می رود با توجه به جنایات آل سعود علیه شیعیان به معرفی چهره «شجره خبیثه ملعونه خبیثه آل سعود» به جهانیان و مخاطبان خود بپردازند.

انتهای پیام / ص

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha