سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سید عباس حسینی پور

حوزه / معاون آموزش حوزه علمیه یزد گفت: اکنون دشمنان اسلام و بویژه دشمنان تشیع با القاء شبهات متفاوت در فضای مجازی سعی در سست نمودن عقیده ی مسلمین دارند که باید در این زمینه هوشیار بود.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد گفت: حوزه های علمیه مسئولیت خطیر حفاظت از دین و اعان جامعه اسلامی را عهده دار هستند و باید از اصول و فروع دین مقدس اسلام دفاع نمایند. این مسئولیت مهم در هر زمانه با توجه به سطح فرهنگ جامعه و میزان آگاهی مردم از مسائل مختلف متفاوت است.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور در ادامه افزود: مرحوم کلینی در کتاب شریف کافی از امام صادق علیه السلام نقل می کند: "الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَيْهِ اللَّوَابِسُ": شبهات به کسی که زمانه خود را بشناسد هجوم نمی آورد. اکنون نیز دشمنان اسلام و به ویژه دشمنان تشیع با القاء شبهات متفاوت در فضای مجازی سعی در سست نمودن عقیده ی مسلمین دارند و اساتید و طلاب حوزه های علمیه که همیشه در خط مقدم دفاع از دین مقدس اسلام و مکتب تشیع بوده اند باید بصورت جدی تر و فعال تر با آشنایی نسبت به فضای مجازی به پاسخگویی شبهات مطرح در این فضاها بپردازند.

وقت گیری فراوان فضای مجازی از کاربران

وی به آفت های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی آفات بسیاری زیادی را دارد که یکی از آنها تلف کردن بیهوده عمر است که طبق روایت معروف  پیامبر اکرم(ص) که یکی از سوالات قیامت درباره عمر می باشد که چگونه استفاده شده است. متاسفانه اکنون بسیاری از جوانان ما بهترین اوقات عمرشان را که می توانند صرف تحصیل، علم، تحقیق و پژوهش کنند را به پای این فضای مجازی می گذارند که بعضا هیچ علمی را نصیب آنان نمی کنند.

دور شدن اعضای خانواده از هم

وی ادامه داد: اسلام به خانواده اهمیت فراوانی داده است تا جایی که پیامبر(ص) می فرمایند: نشستن مرد در کنار خانواده اش نزد خداوند متعال دوست داشتنی تر از اعتکاف در مسجد من است. لیکن اکنون می بینید هریک از اهل خانه بعد از فراغت از کارهای روزمره بجای اینکه در کنار هم باشند و ار کانون خانواده استفاده نمایند و از احوالات یکدیگر باخبر شوند هریک در گوشه ای نگاهش به صفحه تلفن همراه ، رایانه و یا تبلت های خودشان است و از هم فاصله گرفته اند که این فاصله ها خود موجب از بین رفتن صحبت بین اهل خانه می شود.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور پخش شایعات و خبرهای دروغ را فضای مجازی مدنظر قرار داد و گفت:  روزانه در بعضی از شبکه های اجتماعی بسیاری از خبرهای متفاوت رد و بدل می شود که هیچ سندی ندارد و به اشخاص و مقام های کشوری تهمت ها زده می شود و نیز نقل قول هایی هم از افراد می شود که هیچ صحتی ندارد؛ در این شبکه های جوانان دوستانی را پیدا می کنند و هم صحبت می شوند که از شخصیت حقیقی وی هیچگونه اطلاعی ندارند و اطلاعاتی رد و بدل شده در معرفی افراد بعضا دروغ محض است.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: در پایان این را هم باید در نظر داشته باشیم که فضای مجازی نقاط قوت بسیاری را هم دارد از جمله تبلیغ دین و معارف دینی ولی در عین حال باید مواظب آفت های این شبکه ها هم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha