چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سید محمدعلی ‌آل هاشم - نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان این که با تحقق انقلاب اسلامی، قرآن از مهجوریت خارج شد، گفت: قرآن محوری از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است و در کنار توجه به قرآن، توجه به عترت و آموزه های اهل بیت(ع) نیز نباید فراموش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در نشستی با مسئولان مؤسسه پژوهشی-فرهنگی امام موسی کاظم(ع) که در محل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، خوشبختانه در جامعه ایران، مسئله قرآن مورد توجه خوبی قرار گرفت و بازهم خوشبختانه این توجه به قرآن، روز به روز هم در حال گسترش است.

رئیس سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: قرآن محوری و توجه به قرآن در کشور ایران، یکی از برکات انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، چرا که در گذشته و در رژیم شاهنشاهی، واقعاً قرآن در جامعه ایران مهجور بود  برای مثال، فقط به عنوان یک هدیه کنار جهیزیه عروسان و مسائل تشریفاتی دیگر استفاده می شد، اما امروز قرآن به وضوح در جامعه ایران دیده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، اضافه کرد: امروزه و با نفوذ و گسترش توجه به قرآن در جامعه ایران، حافظان کل قرآن بسیاری در کشور داریم که بعضی از آنان در سنین حتی 5 ساله و 6 ساله هستند؛ در بین کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز، برخی از آنان و یا فرزندان کارکنان، حافظان کل قرآن کریم هستند که این امر مایه افتخار ارتش و همچنین مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: اگرچه در تاریخ انقلاب اسلامی، کشور ایران شاهد توجه به قرآن کریم و ظهور و بروز خوب آن بود، اما حقیقتا به بحث عترت و آموزه های اهل بیت(ع) توجه شایسته و بایسته ای صورت نگرفته؛ البته کارهایی در این خصوص شده، اما انتظارات را برآورده نکرده است؛ از این رو باید علاوه بر محور قرار دادن قرآن، در این زمینه نیز کار کرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به فعالیت های مؤسسه پژوهشی-فرهنگی امام موسی کاظم(ع) در تدوین دانشنامه 12 جلدی امام موسی کاظم(ع)، گفت: اقدام شما در تبیین سیره امام موسی کاظم(ع) و شخصیت این بزرگوار، بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در رابطه با ائمه معصومین(ع) تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته، اما در خصوص امام موسی کاظم(ع) کمتر کاری صورت گرفته و از این جهت نیز اقدام شما برای تدوین دانشنامه جامع امام کاظم(ع) شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: امیدواریم در سایه زحمات دوستان اندیشمند و مورخانی که در مؤسسه پژوهشی-فرهنگی امام موسی کاظم(ع)، در راستای تبیین ابعاد مختلف شخصیتی این بزرگوار کار می کنند، هر چه سریعتر محصولات کارشان از جمله دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) را ببینیم و این محصول علمی، منبعی قابل اتکاء برای پژوهشگران و اندیشمندان باشد.

*رونمایی از دانشنامه جامع امام کاظم(ع) در آینده‌ای نزدیک

 بهمن بابیزان، مدیر مؤسسه پژوهشی-فرهنگی امام موسی کاظم(ع)، نیز در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در خصوص تبیین ابعاد شخصیتی امام هفتم شیعیان، اظهار داشت: با توکل به خداوند، در چند ماه آینده شاهد رونمایی از دانشنامه 12جلدی امام کاظم(ع) که حاصل تلاش بیش از یکساله حدود 60 پژوهشگر است، خواهیم بود.

مدیر مؤسسه پژوهشی-فرهنگی امام موسی کاظم(ع) با بیان این که در دانشنامه جامع امام کاظم(ع) به ابعاد مختلف شخصیتی امام هفتم شیعیان توجه شده، خاطرنشان کرد: از مهمترین بخش های این دانشنامه 12 جلدی، توجه به بعد اخلاقی امام کاظم(ع) است، به گونه ای که 3جلد از این دانشنامه جامع، به بحث اخلاقی امام(ع) اختصاص یافته است.

حجت الاسلام سیدمحمد میرتبار، امام جمعه سابق بندر انزلی و عضو هیئت امنای مؤسسه پژوهشی-فرهنگی امام موسی کاظم(ع) نیز، در سخنانی با بیان این که امام هفتم در میان دیگر امامان معصوم(ع)، از نظر تبیین شخصیتی و معرفی به جامعه، مظلوم واقع شده، گفت: با توجه به این که سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اقدامات خود در راستای تقویت بنیه اعتقادی نیروهای مسلح و ترویج معارف اهل بیت(ع) فعالیت می کند، می تواند در همین راستا، مؤسسات فعال در ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) را مورد حمایت خود قرار دهد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha