شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سیره اهل بیت

حوزه/ وی تصریح کرد: بی شک رجوع به سیره اهل بیت(ع) و یاری گرفتن از آن بهترین نسخه به منظور تقویت باور اعتقادی نسل جدید است.

دکتر مرضیه اسکندرجوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در پاسخ به این سوال که در مواجهه با نسل جوان برای هدایت آن ها باید چگونه رفتار کرد، اظهار داشت: در این که باید به تقویت بُعد دین باوری و اعتقادات جوانان کمک کنیم شکی نیست اما باید توجه داشت که این مهم می بایست پله پله و با یک شیوه تدریجی و اثرگذار همراه باشد.

وی افزود: متاسفانه عده ای امروز در جامعه این بحث را به پیش می کشند که دین ما متعلق به 1400  سال پیش است، غافل از این که همین دین به تمام ابعاد زندگی بشر اعم از مادی و معنوی ، روحی و روانی و عرصه های گوناگون توجه کرده و برای دردهای بشری راه حل ارایه کرده است.

استاد حوزه علمیه خواهران همچنین با اشاره به رسالت خطیر و تاریخی نخبگان حوزه و دانشگاه در این باره خاطرنشان کرد: برای پاسخ به شبهات و هدایت صحیح نسل جوان نیاز است که از سیره و مرام اهل بیت(ع) پیروی کنیم و ببینیم که آن بزرگواران در برابر افراد جاهل و گمراه چطور رفتار می کردند و چگونه به روشنگری مردم و به ویژه جوان تر ها می پرداختند.

وی گفت: صدالبته فقط دانستن سیره اهل بیت(ع) کافی نیست چه آن که مهم آن است که خود را در عمل ملتزم به تبعیت از فرمایشات و دستورات ائمه اطهار(ع) بدانیم و این را در جامعه خود به یک فرهنگ فراگیر تبدیل کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha